BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Niet terug krijgen geld webwinkel na afspraak

Bijdrage door gebruiker
13-06-2016
4 reacties
Hallo,

vorige maand hebben wij voor onze dochters 11e verjaardag een dj set besteld en betaald (stukje van ons, rest aangevuld met mijn dochters spaar- en verjaardagsgeld). We hadden gevraagd of het voor haar verjaardag verzonden kon worden zodat we het op haar verjaardag cadeau konden geven. We kregen netjes een belletje dat het apparaat toch niet op voorraad was en zouden op de hoogte worden gehouden of het nog op tijd zou lukken. We hoorden niets dus hebben gemaild, we kregen als reactie dat de set niet voorradig was en ze konden niet met zekerheid zeggen wanneer hij zou komen. Ik heb terug gemaild dat we dan graag ons geld terug wilden, omdat we dan een ander cadeau voor mijn dochter wilden kopen. We kregen een mail terug dat het geld zsm overgemaakt zou worden (woe 11/5). De dinsdag na haar verjaardag heb ik gemaild met de vraag of ze het geld nog over gaan maken omdat het nog niet op mijn rekening stond en we een ander cadeau hebben gekocht en 140 euro veel geld is. Vervolgens kreeg ik woensdag 18/5 een mail dat de set is verstuurd. Wat raar is want een week eerder hadden we een afspraak dat ik mijn geld terug zou krijgen. Ik kreeg hier vervolgens geen gehoor op.
Daarna ging het helemaal mis. De verzending via DHL liet ging vreemd en kwam pas 4 dagen later en wat werd er geleverd: een lege doos (doos was duidelijk zichtbaar geopend en van nieuw tape voorzien. Ergens tijdens de verzending is de set gestolen. Ik heb de verkoper gebeld en het verhaal uitgelegd. Hij gaf vriendelijk aan dat hij in de eerste plaats niet verzenden had mogen worden en ik kon kiezen: geld terug of toch de set omdat hij weer leverbaar was. In overleg met mijn dochter wilde ze toch wel de set kopen van verjaardags en spaargeld. Ze zouden het nu met postnl versturen en vroegen of ik een klacht bij DHL wilde indienen. Prima opgelost, zo dachten wij. Die week ontvingen wij geen nieuwe set. Ik heb gebeld, kreeg nu de baas aan de lijn die heel duidelijk maakte dat ze niet zomaar een nieuwe set gingen sturen en mijn verhaal van een lege doos ontvangen duidelijk niet geloofde. Hij heeft, zo zegt hij, een klacht ingediend bij DHL, ondertussen had ik ook DHL gemaild met onze getuige: de bezorger van DHL die mij de lege doos bracht en er nog een grapje van maakte: zozo'zwaar pakket'. De bezorger is later nog geweest om het 1 en ander te noteren. Nu hebben we de laatste keer contact gehad 3 weken geleden, DHL mag verder niets over het verloop van de klacht aan mij vertellen, ik moet het verloop horen van de verzender, maar zij laten niets horen en reageren niet op de mails. In hun voorwaarden staat dat ze verantwordelijk zijn tot de deur, dus zou ik mijn geld terug moeten krijgen. Ik zou natuurlijk zowiezo mijn geld terug moeten krijgen want ze hadden het pakket nooit mogen verzenden! we hadden namelijk, per mail, al de afspraak dat ik mijn geld terug zou krijgen. Een hele lastige situatie. Want hoe nu verder? Ik heb geen rechtsbijstandsverzekerking en ze zijn niet aangesloten bij de geschiilencommissie. Wie heeft tips?


Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.