Ik ben al maanden bezig om een terugbetaling te krijgen van New York Pizza. (enkele dagen resterend en het wordt inmiddels een jaar)
Destijds werd mijn bestelling geannuleerd (via de telefoon) vanwege tekort aan bezorgers, tijdens dat gesprek werd ook beloofd dat de terugbetaling binnen een week *automatisch* terug zou worden gestort. Ik had geduld, dus ik heb langer gewacht.
Nadat ik geen terugbetaling had ontvangen, had ik een herinnering gestuurd met het bestellingsnummer en eventuele andere informatie.
Paar maanden later. Meerdere herinneringen die ik heb verstuurd werd ik vooral geïnformeerd dat zij weer herinneringen naar de vestiging stuurden. (Oftewel, hetzelfde verhaal, zonder resultaat)
Daar heb ik verder nooit een reactie meer op gehad, ook na meerdere herinneringen op die e-mail. Toen besloot ik om via Twitter contact te zoeken. Daar kreeg ik wel een reactie, en daar was het in principe hetzelfde verhaal; "ik zal een herinnering sturen". Zonder enige resultaat. Zelfs geen reactie van de vestiging zelf of een reactie op mijn eerdere e-mails. Alleen reacties op mijn contact via twitter. Ik heb zo goed als alles op twitter in screenshots nu. En indien dat van waarde is kan ik dat samenvoegen tot een geheel.
Maar wat zijn mijn mogelijkheden tegen een bedrijf dat weigert terug te betalen voor een product wat zijzelf hebben geannuleerd?
Het gaat mij niet om het bedrag, maar om de manier waarop zij hun eigen problemen bekostigen op de consument. Ik kan er niets aan doen dat zij een tekort aan bezorgers hebben. En dat terzijde, zij laten mij zonder enige verdere info wachten voor bijna een heel jaar. (Ik heb genoeg pogingen gedaan, e-mails/screenshots van twitter berichten genoeg)
(Eventueel kan ik de hele boel hier uploaden, maar aangezien het zo'n 20 afbeeldingen zijn, is dat op dit moment misschien niet heel nodig, ik hoor 't wel) (Kan het eventueel in een vervolg post uploaden, inclusief hun e-mails naar mij indien er twijfel is of zij schuldig zijn -> zij geven het toe (althans, impliciet))
Ik heb een of twee kortingscodes verkregen, echter heb ik daarbij vermeld dat ik daar geen genoegen mee neem als zij het als 'vervanging' van betaling zien. Daar heb ik verder ook geen reactie op gekregen. Misschien dat zij het als 'afgehandeld' zien. Maar dat is het niet. Bovendien werden die codes aan mij voorgeschoteld als tegemoetkoming voor het wachten op de terugbetaling. (En niet als ongewenste 'vervanging' wat ik al aan New York Pizza bekend had gemaakt)