BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Na klacht van mijn kant dreigt Asiasia.nl met aanklacht voor smaad

Bijdrage door gebruiker
03-09-2020
96 keer bekeken
19 reacties
Ik heb bij de webwinkel Asiasia.nl een ring gekocht. Deze bleek in het echt van hele slechte kwaliteit en veel minder mooi dan op de foto op de website. Heb deze ring binnen de wettelijke termijn van 14 dagen terug gestuurd. Krijg ik daarna van de winkel te horen dat ik de ring zou hebben "beschadigd', en dat ik daarom geen recht op retour heb. Dit is volkomen onzin en nadat ik heb gezocht bij recensies van asiasia op bijv. trustpilot blijkt dat ik niet de enige ben die zo is behandeld. Inderdaad: had ik maar eerder gezocht naar recensies, dan had ik niks gekocht. Maar goed. Ik heb tegen asiasia gezegd dat ik hier werk van ga maken. Ze zijn blijkbaar zelfs aangesloten bij het webwinkel keurmerk en ik denk dat ik daar een klacht ga indienen. Hierop kreeg ik te horen dat ik, als ik ditzou doen, aangeklaagd zou worden voor smaad (?!!) Nu ben ik er vrijwel zeker van dat dit gewoon niet kan en dit pure intimidatie is, maar misschien is er iemand hier op dit forum die juridisch beter is onderlegd dan ik en kan zeggen of dat asiasia inderdaad geen enkele grond heeft voor zo'n aanklacht.

dank vast
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.