Goedendag, graag advies bij de volgende situatie. We hebben een halfhoogslaper aangeschaft online bij MisterBed.nl. Levering was prima. Helaas klopt de montagehandleiding van het bed niet en/of is het product niet goed. De schroefgaten zitten verkeerd, waardoor een plank niet past. We hebben het 10x nagekeken maar het past echt niet. Hierop hebben we contact gehad met de klantenservice maar die geven alleen aan dat het allemaal onze eigen schuld is en dat we het verkeerd doen. De klantvriendelijkheid telefonisch en per e-mail is heel ver te zoeken.
We zijn nu 3 dagen bezig met het in elkaar zetten van een bed, waar 3 uur voor staat. De montagehandleiding geeft ook dit niet goed weer. We zijn gemiddelde klussers en denken toch echt dat er niemand is die dit bed in 3 uur in elkaar kan zetten. Het bed blijkt ook pas geschikt te zijn vanaf 6 jaar, wat nergens op de website vermeldt staat maar wel zichtbaar is op een sticker die geplakt is op het bed.
Ik wil het bed graag retourneren. Maar het bed staat nu half in elkaar. Deze fouten zie je pas als je aan de slag gaat met het monteren van het bed. MisterBed.nl wil het product nu niet retour nemen omdat het gemonteerd is. Dus we lijken geen andere optie te hebben dan het bed te houden.
Ik lees dit in de algemene regels over retourneren van online artikelen:Heb je je bestelling ontvangen? Dan mag je deze uitpakken en gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of je deze wilt houden.
In hoeverre kan ik nu het bed nog terugsturen? Alle kosten voor het terugsturen zouden ook voor onze rekening zijn, het bed wordt niet opgehaald. Een goede les voor mijzelf om de volgende keer weer bij een erkende zaak te bestellen waar retourneren en klantenservice wel goed in orde is. Ik hoor het graag als iemand advies of een vergelijkbare ervaring heeft. Alvast bedankt!