Op 27 augustus heb ik een videokaart besteld bij MaxICT na een prijswekker notificatie via Tweakers. Ik was er dus op tijd bij en de prijs stond me wel aan. De website van MaxICT gaf aan dat ze op voorraad waren dus ik bedacht me nieten heb meteen besteld. Stond ook bij dat de levering 2 a 3 dagen zou duren maar dat vond ik prima. Na een week nog niets te hebben gezien of gehoord heb ik mijn bestelling gecontroleerd en zie ik tot mijn grote spijt dat de verwachte levertijd is gewijzigd naar 29 september, dat de prijs op de website met 200 euro is verhoogd, en er tevens nog 20+ op voorraad zijn. Ik ben de moeilijkste niet dus dacht dat maandje overbrug ik ook wel weer en er is al een schaarste dus nog even geduld.
Nadat ik vandaag mijn order heb gecheckt en constateerde dat de verwacht levertijd nog steeds op 29 september stond heb ik maar eens even gebeld. Ik heb de klantenservice gevraagd of de videokaart met het MaxICT productnummer (dezelfde als mijn bestelde videokaart) ook daadwerkelijk voorradig is. Het antwoord een duidelijke JA. Op de vraag waarom die dan niet uitgeleverd wordt moest de beste man mijn ordernummer hebben. Na een klein onderzoek kwam hij tot de conclusie dat mijn videokaart van een andere leverancier moet komen en de verwachte levertijd is opgeschoven naar 19 november. De videokaarten met hetzelfde productnummer van een andere leverancier zijn 200 euro duurder en direct leverbaar. Oftewel je wordt met een prijsverlaging en beschikbare voorraad naar de website getrokken, koopt het product onder valse voorwendselen, en wordt direct het product duurder en zogenaamd niet meer leverbaar. En dat allemaal onder 1 en dezelfde product en productnr op site. Het lijkt me dat dit toch niet kan?