Hallo,
Onlangs heb ik voor iemand anders een artikel gekocht is een webwinkel. Dit artikel bleek uit China te komen, met als gevolg inklaringskosten. Uit correspondentie, er was een verkeerd artikel geleverd, bleek de webwinkel feitenlijk in China gevestigd te zijn, dat was ook het retouradres. Dit was op geen enkele wijze af te leiden van de website. Er wordt een Russische URL gebruikt.
Deze constructie lijkt bewust opgezet om klanten te misleiden. Immers, de inklaringskosten maken kopen in China onaantrekkelijker, ook de retourkosten zijn aanzienlijk hoger. Wellicht dat Kassa hier aandacht aan kan besteden, al is het maar een waarschuwing tijdens de uitzending. Ik zet de gegevens van de website en het retouradres hieronder.
Voor de reaguurders. De andere, wat oudere persoon had geen creditkaart en ook geen overlopende portemonnee en wilde persé eenzelfde boombox als haar defecte. Deze website was door haar gevonden en betaalbaar.Ik heb zelf al ruim 30 jaar een computerwinkel/servicebedrijf met webwinkel en weet heel goed hoe het werkt. Er had ook een EU URL gebruikt kunnen worden, dan hebben we het nog steeds over dezelfde misleidende praktijk.
De "Russische" website:
https://fr.2021outletonline.ru/category?name=dvd%20boombox
De mail:
ervice4<email@familycustomer.com>
do 8-9-2022 05:21
Dear customer,
Thanks for your email.
Here is the return address:
Receiver : Cai Zheng
Post code:510080
Address: No. 265, Xinshi Market, Baiyun District, Guangzhou, Guangdong, China .
Telephone: 18519362377
The reason we do not recommend that you return it is because the package may be detained by customs or we cannot receive it for other reasons.
If the package lost in the transportation, we can only give you 40% of the product's value.In this case, we advise you to keep it and we could give you partial refund.
Regardsï¼
Customer Service Department