BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Misleid bij aankoop trouwjurk en bleek bij aflevering te kort en vernield!!

Bijdrage door gebruiker
06-06-2023
188 keer bekeken
8 reacties

Wat als een sprookje begon, is een nachtmerrie geworden..

De eigenaresse van een bruidsmode zaak behandelde mij in eerste instantie bij binnenkomst goed. Ik gaf aan dat mijn budget rond de €1000 was. uiteindelijk werd het een jurk van €1200, prima dacht ik, iets over het budget. Totdat ik bij de kassa kwam en er coupeuse kosten van €275 overheen kwamen. ik schrok hiervan omdat dit op voorhand niet was verteld maar leefde in een roes, ik had namelijk mijn droomjurk gevonden, althans, dat dacht ik! Ik heb die dag de helft aanbetaald.

De volgende week toen ik weer moest komen, bleek dezelfde vrouw niet meer zo aardig, ze was bijna een ander persoon! ik kreeg tijdens het passen de ene na de andere nare opmerking naar mijn hoofd geslingerd. Daar waar mijn taille en mijn borsten eerst zo mooi waren, kreeg ik nu plots een torselet en vulling er bij want anders zou ik er niet uit zien in de jurk. Na lang twijfelen besloten toch de torselet er ook maar bij te doen, want ja, deze vrouw spreekt uit ervaring zou je denken. Achteraf bleken het misleidende verkoop praatjes te zijn. Op deze dag heb ik het resterende bedrag betaald waarbij ik in totaal op €1730 uit kwam. Helaas heb ik heb deze vrouw te laat gegoogled, want met mij zijn er nog tig andere vrouwen die dezelfde misleidende praktijken hebben mee gemaakt.

Bij het derde bezoek om alles in te meten ging het van kwaad tot erger, alles wat ik zei of vroeg werd niet naar geluisterd, ik moest smeken om de jurk wat strakker aan te trekken. op dat moment stond ik nog midden in de jurk. Die dag ben ik met een verschrikkelijk gevoel uit de winkel gegaan en dacht later maar aan 1 ding, die jurk moet er weg. ik heb toen een bericht gestuurd dat ze niet aan de jurk moest gaan werken qua lengte en taille. Als reden gaf ik dat ik andere schoenen er onder wilde (ik had platte schoenen aan). De enige reactie die ik kreeg was: voor een afspraak van een half uur breng ik €65 in rekening. Dit terwijl mijn eigendom t.w.v. bijna €1800 in die winkel lag.

Vervolgens heb ik zo'n anderhalve week niks meer van deze vrouw gehoord. Er werd niet op mijn telefoontjes en berichten gereageerd terwijl ik van een andere klant hoorde dat ze daar wel contact mee had. Voor mij was de maat vol, ik had slaapeloze nachten, veel verdriet, want wie weet wat deze vrouw met mijn jurk deed. Ik heb 2 aangetekende brieven en een mail verstuurd waarin ik deze zaak heb aangegeven en de koop wilde ontbinden. Prompt kreeg ik een mail terug waarin werd gezegd: mijn excuses voor de late reactie, ik was nogal druk. De jurk is al helemaal op maat gemaakt, je mag deze komende dinsdag komen halen. Dit terwijl ik pas in september ga trouwen.

Ik kon niet meer trouwen in deze jurk waar ik zoveel verdriet om heb gehad en heb aangegeven dat de jurk nog niet op maat was en dat ik heel graag mijn geld terug wilde hebben en dat ze de jurk mocht houden. desnoods zou ze €200 er van af trekken, ik kon die jurk niet meer zien. Wederom geen reactie, waardoor mijn vriend en ik de dinsdagochtend heen zijn gegaan en een gesprek met deze vrouw aan wilden gaan. Hier was ze niet van gediend en vroeg ons de winkel te verlaten en de jurk mee te nemen want die was zogenaamd klaar. Wij hebben dit geweigerd. Toen vervolgens de politie er bij kwam hebben we ons verhaal gedaan, maar helaas kon de politie hier niks in betekenen. We hebben het pand verlaten en de jurk mee genomen omdat we bang waren dat we anders zowel de jurk, als het geld nooit meer zouden zien.

Bij thuiskomst heb ik de jurk aangedaan en barste in tranen uit.. De hele jurk was verpest, de labels waren er uit geknipt, de kralen vielen er af, er zaten nog naalden in, de torselet was compleet verkeerd genaaid, het ondereind was helemaal afgeraffeld en scheef geknipt. Ik ben vandaag met de jurk bij een ervaren coupeuse geweest en deze heeft gconstateerd dat de jurk A: nog niet op maat is en B: 4cm en op sommige plekken 8 cm. te kort is waardoor ik deze niet meer kan dragen.

Het zal een lang verhaal zijn, maar ik hoop dat jullie de tijd nemen om het te lezen en advies te geven over wat te doen..

Zoals eerder aangegeven, er zijn zoveel bruidjes op dezelfde manier misleid door deze bruidsmode winkel en het lijkt alsof zij er al die tijd gewoon mee weg kan komen want vaak is het kwaad al geschied.

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.