Op zondagmiddag 28 januari ging ik naar de Mediamarkt in Dordrecht voor het aanschaffen van een wasmachine. De verkoper wilde opvallend graag een Bosch verkopen, maar die stond me niet zo aan.
Mijn oog viel op een Miele WKF121, die was afgeprijsd van €999 voor €825.
De verkoper was opeens niet meer erg behulpzaam en stelde voor dat ik er nog even over na kon denken. De actie duurde nog 2 ½ uur tot de winkel sloot.
Thuisgekomen heb ik toch besloten dat ik de Miele wilde, dus ben ik teruggegaan naar de Mediamarkt waar ik van de ene in de andere verbazing viel.
Toen ik tegen de verkoper zei dat ik de Miele wilde kopen kreeg ik meteen te horen dat dit niet kon omdat ze op waren. Ik gaf aan dat het voor mij geen enkel probleem was als ik een paar dagen moest wachten. Maar de verkoper zei dat ik de Miele toch niet kon kopen, zelfs niet het showmodel.
Andere klanten keken verbaasd. Bij de klachtenbalie kreeg ik ook te horen “op-is-op”
Nu een halve dag later op maandagmorgen 29 januari kan ik de Miele gewoon weer kopen voor €999, dus echt sprake van “op” is er dus ook niet. Opnieuw foto gemaakt met nieuwe prijs.
Mediamarkt neemt haar klanten in de maling door zogenaamd bijna alle producten af te prijzen.
Ze proberen je te lokken om vervolgens de “winkeldochters” te verkopen of artikelen waar veel marge op zit. Voor het overige zeggen ze gewoon dat je het niet mag kopen. Wat een slechte zaak.
Ik voel me echt in de maling genomen.