op 29-10 heb ik een headset besteld de Edifier H880 via Expert.nl. Dit product beviel mij niet en heb deze binnen 14 dagen aangemeld voor retour. Op mijn eerste bericht werd niet gereageerd toen heb ik maar gebeld naar de filiaal in Delfzijl en er wordt verteld dat dit product niet geretourneerd kan worden i.v.m. hygiëne producten. Hierna heb ik een e-mail gestuurd naar hun hoofdkantoor met de vraag waarom ik dit product niet kan retourneren terwijl dit bij andere bedrijven met soortgelijke producten wel mogelijk is.
Hier de Email die ik terug heb gekregen van Expert.nl hoofdkantoor
",Hartelijk dank voor uw bericht.
Bij een aankoop online mag u zonder opgaaf van reden de koop binnen 14 dagen ontbinden. Echter zijn hier wel voorwaarden aan verbonden. Zie de naastgelegen link. https://www.expert.nl/service/ruilen-en-retourneren
Uw hoofdtelefoon valt onder een artikel welke vanwege de Hygiëne niet geretourneerd kan worden. De zelfstandige Expertwinkel in Delfzijl heeft u in deze op de juiste wijze geadviseerd.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
www.expert.nl "
De doos waat het artikel inzit was niet geseald en er zat geen etiket op waarop stond dat het om een hygiëne product gaat. mag ik u wijzen op.
https://www.webwinkelkeur.nl/wettelijke-uitzonderingen-herroepingsrecht-bedenktijd/
Hier is een link naar het product en naar retoursvoorwaarden van Expert.nl
https://www.expert.nl/edifier-h880
https://www.expert.nl/service/ruilen-en-retourneren
Er wordt gespecificeerd "in ear headphones" niet een standaard over het oor zoals het product dat ik gekocht heb.
Nu heb ik een klacht ingediend via Thuiswinkel.org en die heeft deze doorgestuurd naar Expert.nl met hierop hun antwoord
" Wij hebben uw klacht onderzocht en komen uiteindelijk tot de conclusie dat dit product onder de hygiëne groepen valt waarvan we in de voorwaarden op onze webshop hebben aangegeven dat deze helaas niet kunnen worden geretourneerd. We noemen in ear hoofdtelefoons als voorbeeld maar geven daarbij ook aan dat dit het type productgroepen zijn waar u aan kunt denken. U gaf aan het product ook te hebben gedragen. Het verbreken van de sticker die bij het openen van een verpakking verwijderd of losgemaakt moet worden mag als verzegeling gezien worden. Hieruit kan zowel de winkel als een mogelijk nieuwe consument opmaken dat deze verpakking eerder is geopend."
Hier wordt er gezegt dat verbreken van de sticker als een verzegeling wordt gezien. Het product was niet geseald in plastic en er zat al helemaal geen sticker op. Dit is voor mij het eerst dat ik hoor dat bij een headset het gaat om een hygiëne product en ik denk dat Expert.nl hun eigen regeltjes maakt hierover.
Mijn vraag is dus mag de webwinkel mijn retour afwijzen ook al wanneer het product ongeseald en zonder etiket geleverd is waarop staat dat het hier om een hygiene product gaat. En wat kan ik eventueel doen om succesvol het product alsnog te retouneren en mijn geld terug te krijgen?
Hopelijk kan u mij hiermee helpen.
Met vriendelijke groet,
Jeroid