BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Mag bol.com mijn order eenzijdig annuleren?

Bijdrage door gebruiker
09-03-2021
5 reacties
Korte samenvatting:
Playstation 5 bij bol.com gekocht en betaald, maar door een fout in de verzending bij bol.com is dezenooit geleverd.

Ik heb gedurende het traject dat de PS5 vermist was 4x contact gehad met bol.com, waarbij de laatste keer zelfs schriftelijk is aangegeven door bol.com"mocht het zo zijn dat je ps5 niet bezorgd wordt/ kan worden gaan we dit natuurlijk oplossen." Echter, toen bleek dat niet PostNl maar bol.com zelf een fout had gemaakt, hebben ze mijn order zonder enige vorm van overleg of uitleg eenzijdig geannuleerd. Waarschijnlijk is hij niet/ naar de verkeerde persoon verstuurd, waarbij bol.com heeft bevestigd dat dit hun fout was.

Nu weet ik dat een webwinkel een order mag annuleren wanneer het product nietmeer leverbaar is. Echter, in dit geval is het bekend dat er binnen nu enenkele maanden een nieuwe levering plaats zal vinden en heb ik meerdere malen duidelijk aangegeven dat ik hier op wil wachten. Oftewel: ik heb voorgesteld dat ze een console uit de volgende levering versturen en dat de koop in stand blijft.

Hetis ontzettend moeilijk om een ps5 te bestellenmet een kans van een op duizenden dat je uberhaupt een order kunt plaatsen. Daarom is dit extra vervelend, naast dat ik via bol.com ook accesoires heb gekocht die ik al had uitgepakt (want de order was bevestigd en ik had al een track&trace code)....

Mag bol.com zomaar mijn order annuleren als ze het product vrijwel zeker binnen enkele maanden alsnog kunnen sturen en ik aangeef dat ik daarmee akkoord ga?


Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.