Mijn dochter van 18 jaar heeft eea bij Asos besteld, o.a. galajurken voor haar eindexamen in mei. Daarna kwamen er herinneringen via incasso van AfterPay in de brievenbus met enorme bedragen. Ik snapte er niks van, geen idee hoe zoiets werkt met AfterPay.
Nu blijkt dat zij eea besteld heeft. Via de app van Asos heeft zij tijdens haar Examenreis retourlabels aangevraagd. In de app van Asos kon zij deze niet opnieuw retour aanmelden, dus het leek goed te zijn gegaan! Zij ontving echter geen retourlabels..... Daarna heeft zij een mail gestuurd met de vraag waar de retourlabels bleven en kreeg zij ze alsnog. Omdat dit volgens hen te laat retour is gestuurd, ontving zij van hen vouchers ipv geld terug en volgden er twee facturen voor de vouchers!! Dus zij stuurt de kleding netjes terug, er is iets mis gegaan in de app en nu krijgt zij een incasso van AfterPay achter haar aan voor een bedrag van ca. € 512,47. Heel fijn als je kind, als 18-jarige (dus volwassen), met een schuld van ruim € 500,- zit, omdat de jeugd denkt makkelijk iets te kopen en achteraf pas hoeven te betalen. Behalve als er iets met de retouren misgaat, dan heb je geen kleding, maar dan moet je betalen voor vouchers. De communicatie met Asos verloopt moeizaam. Je moet 3x lezen wat er staat, omdat zij het vanuit Engeland vertalen naar Nederlands. Laat dit sowieso een waarschuwing zijn voor de jeugd, dat zij goed de kleine lettertjes lezen en op tijd aan de bel trekken als zij geen retourlabels hebben ontvangen na aanmelding via de app! Mag Asos vouchers geven ipv geld terug? Volgens AfterPay zijn zij de enige klant die met vouchers werken. En als je aangeeft dat zij verwijtbaar zijn, omdat de app niet goed functioneerde. Hoe sterk sta je dan? AfterPay denkt mee en stelt de betaling uit, omdat wij een schriftelijke klacht hebben ingediend bij Asos. Maar Asos is hun klant en zij incasseren het bedrag als Asos de facturen open laat staan.