BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Mag antivirusbedrijf restitutie weigeren na automatische verlenging?

Bijdrage door gebruiker
09-11-2021
6 reacties
Precies een jaar geleden heb ik een licentie aangeschaft voor Bitdefender Antivirus. De licentie zou één jaar geldig zijn. Ik heb nergens iets gelezen over automatisch verlengen, en als ik dat al wel las, dan had ik daar nooit mee ingestemd.

Gisteren ontving ik, tot mijn verbazing, een mail "bedankt voor uw bestelling". Wat blijkt: Bitdefender heeft mijn licentie volautomatisch verlengd. Ik heb hiervan geen aankondiging mogen ontvangen. Er staat in de mail dat er binnen enkele dagen € 129,- van mijn rekening wordt afgeschreven.

Uiteraard heb ik dit bedrijf gebeld, want er staat op de website dat er een 30 dagen tevredenheidsgarantie bestaat voor nieuwe aankopen én verlengingen. Maar helaas, dit geldt enkel en alleen voor aankopen die de klant zelf heeft geïnitieerd. Automatische verlengingen worden nooit teruggedraaid.

Nu verwacht Bitdefender dat ik de licentie afneem. Mijn vraag is: klopt deze gang van zaken? Zal ik de licentie gewoon moeten betalen, of kom ik er misschien toch onderuit?

Ik hoor graag van jullie.




Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.