Ben benieuwd wat Kassa en anderen van het volgende verhaal denken en wat zou ik nog kunnen doen.
Via het bedrijf Royal health Foam in Den Haag heb ik 45 dagen, na uitgebreid overleg, een zacht traagschuim matras gekregen om uit te proberen. Helaas heb ik daarbij ook een lattenbodem besteld, zelf 2 om er ook een eigen matras op naast te leggen. Een lattenbodem zou het matras nog meer flexibiliteit geven, cq zachter maken. Het zou ook beter voor het matras zijn dan om op een plank te leggen. Ik heb graag een zacht matras. (Had een waterbed en ben daar klaar mee, vandaar de plank) De 2e lattenbodem had na bezorging geen zin, omdat het matras om uit te proberen veel hoger is. Na 2 weken heb ik gebeld, dat ik op de matras pijn aan mijn heupen kreeg, ben een zijslaper. Het antwoord was, dat ik het matras wat langer zou uitproberen, omdat het wennen is en het matras min of meer naar je lichaam gaat staan!! Na nog een week heb ik het matras ’s nachts weggezet. Ik kon niet slapen van pijn in mijn heupen. Direct de volgende maandag heb ik gebeld, dus na ± 3.5 week, dat ik het matras niet wilde hebben vanwege de klachten. Dat was akkoord, kon een afspraak maken. Maar de lattenbodems kan ik niet teruggeven. Dat zijn accessoires en worden vergeleken met kussen en matrasovertrek, die ik ook nog duur heb gekocht en nu, de laatste, dus voor niets. Uiteraard ben ik er zeer ongelukkig mee. Heb daarna 2 x getelefoneerd. De mededeling was hetzelfde: accessoires. Ik vind dit toch zeer onterecht. Als iets niet bevalt, schoenen, kleding ed kan je het altijd teruggeven, binnen 2 week of zelfs een maand. Om lattenbodems te vergelijken met een matrasovertrek vind ik belachelijk. Heb ze nauwelijks gebruikt. Nu staan die dingen 90/200 natuurlijk behoorlijk in de weg en zou de enige uitweg voor een appel en ei op marktplaats zijn. 2 lattenbodems, betaald € 258.-. Van tevoren heb ik niet begrepen, dat de lattenbodems niet terug te geven zijn. Kan me ook niet herinneren, dat het met me besproken is. Het staat niet in de kleine letters op bon zoals toppers ed, het is geen maatwerk en de bodems stonden ook niet in de koopjeshoek.
Merkwaardig genoeg, ondanks hun Royal en soort wetenschappelijk aanpak hebben ze niet eens uitgebreid gevraagd, hoe het komt, dat ik pijn in heupen krijg. Het zou het zachtste en comfortabelste matras ooit zijn. Ook de traagschuim is wat moeizaam, daar zou nog aan te wennen zijn en prettig kunnen zijn. Wel een punt is, dat het (te) warm is.