BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

klantenservice Wehkamp

Bijdrage door gebruiker
21-10-2014
140 keer bekeken
4 reacties
Op 8 oktober heb ik een jack besteld bij Wehkamp. Een fijn jack, in de uitverkoop met een mooie korting van zo'n 72%, van 170 euro voor 49 euro! Dat jack zou op 9 oktober geleverd worden. Dat is echter niet gebeurd. Meerdere malen heb ik de bestelstatus gecheckt in mijn Wehkamp. In eerste instantie stond daar dat het jack onderweg was. Ik ben naar het DHL servicepunt gegaan en heb gevraagd of er misschien toch iets voor mij afgeleverd was. Dat was niet het geval. Later in de week stond er in de bestelstatus dat er een fout was gemaakt in het sorteercentrum en dat ik, als het jack niet binnen een week na de oorspronkelijke leverdatum geleverd was, ik contant op moest nemen met de klantenservice. Ik besloot netjes een week te wachten en dan contact op te nemen met de klantenservice als ik nog steeds niets ontvangen had. Kreeg ik binnen een week tot mijn stomme verbazing een mailtje dat er een retourzending ontvangen was van mij: het door mij bestelde jack. Dus ben ik direct gaan bellen om te melden dat ik niets retour heb gestuurd en dat ik nog altijd geduldig, zoals Wehkamp dat van mij gevraagd had, aan het wachten was. De dame van de klantenservice meldde mij dat het heel vervelend voor mij was, maar dat het jack weer teruggekeerd was bij Wehkamp en direct verkocht was aan iemand anders!!!!! Het was het laatste exemplaar dus ook niet meer te leveren. Ik ben hier echt ontzettend boos over. Met name omdat ik zo netjes ben geweest om het geduld te hebben om te doen wat Wehkamp van mij vroeg, namelijk een week wachten, en er vervolgens achter te komen dat Wehkamp helemaal niet voor mij in de gaten heeft gehouden wat er met mijn bestelling gebeurd is, maar mijn bestelling doodleuk heeft doorverkocht aan iemand anders. Nou bestel ik redelijk vaak bij Wehkamp en ging er derhalve vanuit dat Wehkamp mij een goed alternatief zou bieden. In eerste instantie kreeg ik alleen een 'helaas, niks aan te doen, sorry'. Na een boze brief kreeg ik een kortingscode van 10 euro toegestuurd voor mijn eerstvolgende bestelling....... da's heel wat anders dan 72% korting. Op mijn op opmerking dat dit een tegemoetkoming was waar Wehkamp beter van werd en niet ik, kreeg ik ook weer een reactie in de trand van 'helaas, sorry, niks aan te doen'. Toen ik daarbij meldde dat elke nieuwe klant zelfs al een kortingscode van 7,50 toegestuurd kreeg en dat dat mijn zogenaamde tegemoetkoming al helemaal devalueerde, kreeg ik ook weer dat correcte 'helaas, sorry, niks aan te doen'- gedoe.Ik ben echt teleurgesteld. Ik snap best dat Wehkamp mij niet een alternatief uit de huidige collectie kan bieden met 72% korting, maar 10 euro op de volgende bestelling vind ik toch echt een aanfluiting.

En nu ik dan toch bezig ben: wat mij al eerder stoorde aan Wehkamp zijn de verzendkosten als je een artikel ruilt. Stel, je bestelt een broek. Je betaalt dan 5,95 verzendkosten. De broek blijkt niet te passen maar je kunt deze broek niet ruilen, alleen maar terugsturen. Bestel je vervolgens de juiste maat dan betaal je nogmaals 5,95 aan verzendkosten. In totaal dus bijna 12 euro verzendkosten voor een broek! Vergelijk bijvoorbeeld met H&M waar je gewoon kunt ruilen zonder extra kosten.

Het komt hier op neer dat Wehkamp voor mij heeft afgedaan. Klanten binnen halen zijn ze goed in maar klanten houden....
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.