BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Klaar met leverancier teakhouten kast

Bijdrage door gebruiker
17-03-2016
7 reacties
In oktober 2014 heb ik een teakhouten kast besteld bij een bedrijf bij mij in de buurt. De meubels worden in Indonesië gemaakt, dus er zou zo'n 3 maanden levertijd overheen gaan. Na 3 maanden werd ik op de hoogte gesteld dat de kast niet door de kwaliteitscontrole was gekomen. Kan altijd gebeuren, dus er zouden weer 3 maanden overheen gaan. In april 2015 zou hij ongeveer geleverd worden. Nadat ik heel april nog niks had vernomen heb ik begin mei maar eens gebeld. Hij scheen er al bijna een maand te staan, maar men was vergeten mij op de hoogte te stellen. Nou, snel genoeg kwamen ze de kast brengen. Wat denk je? De verkeerde kleur, veel te donker. Afmetingen en alles klopte, maar het leek wel alsof ze hem 3x hadden gelakt ipv 1x. Ze boden mij korting aan, maar ik zei dat zelfs voor de helft van de prijs ik hem niet hoefde. De kleur was gewoon tè verkeerd daarvoor.
Nou goed. Kon de kast dus weer mee terug en moest ik opnieuw 3 maanden wachten. Uiteindelijk gingen daar ruim 4 maanden overheen en werd het begin oktober 2015. Inmiddels dus één jaar na dato, maar dan wel eindelijk de juiste kast geleverd.
Toen begon deel 2 van de soap: meteen een slotje wat niet goed sloot, maar dat kon wel verholpen worden, maar daarna de volgende ellende: Al snel genoeg (na ongeveer 1,5 maand) begon er links en rechts van de kast verticaal een scheur te ontstaan die steeds breder werd. Deze scheur is op het breedste punt 0,5cm breed. Aan de andere kant zijn het meerdere verticale scheurtjes van 1 of 2mm. Drie planken in de kast trokken ook steeds verder krom en zijn nu dusdaniggetoreerd dat het verschil tussen links voor en links achter van de plank zo'n centimeter bedraagt. De planken kun je dus zo op en neer zitten in de liggers en zijn alles behalve recht.

Ik heb direct contact opgenomen met de winkel en ze zouden 3 nieuwe planken bestellen. Dat ging wéér 3 maanden duren. Ergens januari 2016 zijn ze langs geweest om de planken te komen vervangen. Deze planken waren wel even dik, maar ontzettend slap. De knullige medewerker die nog geen spijker recht in een plank kon slaan zag dat ook toen ik met weinig kracht de planken zo kon verbuigen. Hij deed dit na en toen knapte één plank. Hij schaamde zich kapot en vertrok onverrichter zaken naar de winkel. Ze zouden weer nieuwe planken gaan bestellen en als ze binnen zijn komen ze opnieuw langs. Daar zit ik nu dus op te wachten.

Echter heb ik het nu nogal gehad. Het meubel werkt als de ziekte en ook een enkele deur trekt lichtjes krom. Alles bij elkaar heb ik het idee dat ze òf klanten bewust aan het besodemieteren zijn met lage kwaliteit, of ze zelf voor de gek worden gehouden door de Indonesiërs. Hoe het ook zij, Ik vraag mij erg af of ze alle scheuren etc nog op een normale manier opgelost krijgen en of alles straks in orde komt.

Mijn vraag is nu dus: hoe dit verder aan te pakken? Waar sta ik in mijn recht? Het is voor mij te belachelijk voor woorden dat ik 1,5 jaar na dato nog steedsniet heb wat ik wilde, maar in de plaats daarvan een meubel waarbij planken krom zijn, er scheuren in de zijkanten ontstaan en aan één kant de deurtjes niet sluiten. Broddelwerk dus.


Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.