BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Is de Lidl klantvriendelijk?

Bijdrage door gebruiker
25-12-2024
12 reacties

Lidl probeert zich voor te doen als de meest klantvriendelijke kruidenier van Nederland. Maar is dat wel zo?

In Coronatijd was het de enige kruidenier die 4 verschillende reclamemomenten in ere hield om mensen de winkel in te lokken.

Ook met non-food producten die defect gaan binnen de garantietermijn gaan ze over de schreef. De wet schrijft voor dat je dergelijke artikelen binnen de garantietermijn altijd voor reparatie terug mag brengen naar de winkel waar het product gekocht is. Lidl weigert dat te doen. Ze hebben voor de diverse producten een service-bureau waarmee je bij klachten contact moet opnemen.

Het servicebureau verlangt in een mailtje dat je een kopie van de bon opstuurt en een filmpje maakt van het defect. En dat voor een artikel van nog geen € 20,-.

Terwijl de wet zegt: Lever je artikel in bij de winkelier, onder overleg van de bon en een omschrijving van het defect. De winkelier doet de rest.

Nou, ik heb het geprobeerd maar de filiaalleider bleef koppig weigeren het apparaat in ontvangst te nemen. Bij de Lidl deden ze het al meer dan 10 jaar zo en dus was het goed.

Lidl wanneer gaan jullie je aan de wet houden? Zelfs bij de Aldi doen ze het beter. Weliswaar ook niet van harte, maar ze nemen een defect apparaat wel aan en zorgen dat er een oplossing komt.

Delen:

Reageer

Laat een antwoord achter. Je kunt ook reageren op anderen. Lees onze spelregels.