Onlangs is er schade gemaakt aan mijn auto.
Hiervan heb ik overduidelijk bewijs. Zelfs de bol.com medewerker die mijn case heeft opgepakt gaf aan dat het onmogelijk is dat de PostNL bezorger dit niet zou hebben gedaan na het zien van mijn bewijs (en dat dit uitzonderlijk is).
Nu ontkennen de beide postbezorger toch. PostNL zegt gemakkelijk: Dien maar in bij je verzekering.
Maar mijn verzekering kan hier helemaal niets mee...dus zou ik moeten achterhalen wat de verzeringsmaatschappij is van PostNL om daar te vragen of die bereid zijn te betalen....wat mij een beetje vreemd lijkt aangezien die partij natuurlijk helemaal geen enkel winst haalt om mij in het gelijk te stellen.
Nu heb ik van een ander artikel dit stukje tekst weten af te leiden.
"Omdat die beschadiging toen door de zijdens de ondernemer ingeschakelde bezorger(s) werd veroorzaakt, is de ondernemer tegenover de consument daarvoor aansprakelijk en kan die beschadiging aan de ondernemer worden toegerekend. Dit brengt mee dat (ook) de ondernemer verplicht is om de schade die de consument dientengevolge lijdt, te vergoeden. In hoeverre de ondernemer die schade krachtens zijn rechtsverhouding met de (werkgever van de) bewuste monteur(s) mogelijk kan verhalen op die derde, staat buiten de tussen partijen gesloten overeenkomst"
Concreet is mijn vraag: Is bol.com verantwoordelijk voor de schade aan mijn auto (door de koopovereenkomst)? En waar dien ik nu echt aan te kloppen. (Ik word van het kastje naar demuur gestuurd ondanks bewijs die niet duidelijker kan).