Goede dag,
Ik heb vorig jaar een keuken besteld bij IKEA welke geleverd zou worden in augustus.
Deze zou uit een bouwdepot beaald gaan worden.
In de winkel is mij tot 3x toe door een medewerkster van de keukenafdeling bij IKEA Breda gezegd dat als de betaling niet op tijd binnen was er NIET geleverd zou worden.
Ik heb het declaratieformulier opgestuurd naar de bank voor het uitbetalen van de keuken.
Ik hoorde verder niets en ging er dus vanuit dat alles rond was.
Op de dag van levering (donderdag) stond de transporteur om 07:00 uur aan de deur met de keuken met de mededeling aan mijn vriendin dat er nog betaald diende te worden en dat anders de keuken weer mee terug ging.
Omdat de betaling uit een bouwdepot moest geschieden ging de keuken weer mee terug.
Terwijl ik aan het werk was een hoop rondgebeld en nu bleek het geld op deze dag om 12:00 uur wel op de rekening te staan.
Waarschijnlijk is er of bij de post en/of de bank way misgegaan waarbij de betaling niet op tijd binnen was.
Helaas konden zij pas weer de maandag er op leveren, op deze dag was al een monteur ingepland voor de keuken (ook via IKEA Breda).
Echter omdat de levertijd niet bekend was zou ik deze moeten verzetten wat zou neerkomen op een bedrag van 340,- EURO.
Nu hebben wij uiteindelijk voor een sneltransport gekozen wat ons 145,0 euro kostte zodat de keuken de vrijdag, een dag na de oorspronkelijke levering binnen zou komen zodat we een stuk minder geld kwijt zouden zijn.
Tijdens de latere montage bleek dat er een aantal kleine materialen voor de verlichting in de keukenkastjes er niet waren, en na navraag bij IKEA BREDA zouden deze nabesteld worden.de monteur moest nog een keer terug komen voor het monteren van ons maatwerkblad welke later geleverd zou worden en tegelijkertijd zou hij de verlichting aansluiten, echter bleek na contact met IKEA Breda dematerialenop ons oude adres was afgeleverd welke in Juni vorig jaar al naar ons nieuwe adres was aangepast.
Uiteindelijk moest de monteur dus nog een keer terug komen om de verlichting aan te sluiten.
Ik had een klacht ingedient bij IKEA Breda en verzocht omde door mij extra betaalde transportkostenvan 145,- EURO te vergoeden.
Zij deden dit eerst af met 2 lunchbonnen maar na meerdere malen contact te hebben gehad gaven zij an zich niet verantwoordelijk te voelen voor de extra gemaakte kosten maar dat zij bereid waren om de helft dus 75,- EURO te vergoeden ter compensatie, hier ben ik uiteindelijk mee akkoord gegaan en heb dit ook ontvangen.
Echter op zaterdag 16-01-2016 zo'n 5 maanden na de leverin van de keuken krijg ik een factuur van 145,- EURO van het transportbedrijf welke door IKEA Breda was geregeld voor het leveren van de keuken welke binnen 14 dagen betaald moest worden.
Na contact te hebben gehad met IKEA Breda blijken dit kosten te zijn voor de rit die het transport bedrijf heeft gemaakt waarbij ze de keuken niet hebben kunnen leveren.
Wederom een klacht ingediend omdat ik het hier niet mee eens ben, een medewerkster van IKEA Breda van de keukenafdeling heeft zelf tot 3 maal toe aangegeven dat niet geleverd zou worden als niet betaald was, zelfs een medewerkster welke ik telefonisch heb gesproken gaf aan dat er mogelijkheid was om aan de deur te betalen maar dat bij een bouwdepot het geld voor levering binnen moest zijn en dat er anders niet geleverd ging worden.
Hoe kan het dan dat de transporteur als nog aan de deur staat terwijl niet betaald is en ik nu alsnog een rekening krijg voor het gemaakt ritje, welke in mijn ogen naar zeggen van IKEA medewerksters eigenlijk niet zou geschiedden vanwege een te late betaling.
Heeft iemand hier meer ervaring mee of tips wat ik hiermee kan?
Ik hoor graag van jullie.
Bij voorbaat dank.
Met vriendelijke groet,
Pascal