Half augustus heeft BCC bij ons een nieuwe vaatwasser geinstalleerd. Twee dagen later constateerden we dat daarbij iets flink mis was gegaan, want het water kwam tussen de vloerplanken omhoog! Wat bleek: er waren 2 aanvoerslangen aan elkaar gekoppeld en omdat de koppeling scheef zat lekte er in hoog tempo water onder het keukenblok. Het gevolg: een drijnatte laminaatvloer, ondervloer en betonvloer over een oppervlakte van 3x4 meter.
Direct BCC gebeld, die ons verzochten foto's en filmpjes te maken en te mailen naar customercare. Zij nemen dan binnen 2 dagen contact op over de schadeafhandeling. Zo gezegd zo gedaan.
Na anderhalve week nog geen reactie, dus gebeld met de klantenservice. Niet doorheen te komen, dus een WhatsApp gestuurd. Geen reactie.
De volgende dag lukte het om na lang wachten telefonisch de klantenservice te bereiken. Wordt mij verteld dat ze geen klachten aannemen bij de klantenservice en dat ik daarvoor een mail moet sturen. Dat heb ik allang gedaan zeg ik. Tja, door personeelstekort moet ik rekening houden met 2 weken reactietijd. Ik geef aan dat ik gewoon iemand wil spreken. Nee, dat gaat niet, de correspondentie is alleen per email, bellen doen ze niet.
Een paar uur later bericht via WhatsApp: mijn mail van anderhalve week geleden is onvindbaar. Ik had deze bovendien naar customerservice moeten sturen. Of ik dat alsnog wil doen. Dus de hele vorige mail plus een aanvullende tekst op de mail gezet naar customerservice. Vier dagen later een bericht: mijn mail wordt doorgezet naar customercare, binnen 2 weken krijg ik bericht. Daar word je toch simpel van...
Het is inmiddels ruim 2 weken sinds de lekkage. De betonvloer en planken zijn voldoende opgedroogd. De ondervloer was wel verloren, dus die hebben we moeten vervangen.
Er is ontzettend geklunsd bij de installatie. Gepruts met een extra slang omdat het waterslot niet door de opening in het keukenkastje paste. Mijn man heeft de opening in het kastje inmiddels zelf wat groter gezaagd en de boel alsnog volgens de gebruiksaanwijzing juist geinstalleerd. De lekkage is daarmee verholpen.
Maar wat me het allermeeste stoort is dat je gewoon geen contact krijgt! Je wordt de hele tijd van het kastje naar de muur gestuurd. Hoe krijg ik binnen een bedrijf gewoon iemand te spreken die dit soort dingen afhandelt?