BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Hey V&D Wat moet ik hier nu weer mee?

Bijdrage door gebruiker
19-10-2012
1 reactie
Een maand terug zagen mijn vrouw en ik een elektrische haard in het foldertje staan van de V&D.
Zo’n haard hadden wij altijd al willen hebben maar vanwege de hoge prijs is deze nooit aangeschaft.
De haard in deze folder was heel mooi geprijsd dus vandaar dat wij meteen naar het filiaal in Beverwijk zijn gegaan om deze te bestellen.
Daar aangekomen vroegen wij een medewerker of wij de haard konden bestellen / reserveren, helaas er was helemaal niets mogelijk, de medewerker was niet bereid om ons van meer informatie over de haard of het op internet bestellen te voorzien dat moesten we dan maar even van het internet halen.
Dit omdat de haard toch niet via de ''gewone'' manier in de winkel te verkrijgen was, sterker nog je kon de haard niet eens in een van de filialen ophalen.
Na bestelling via internet werden de haarden vanaf het hoofdkantoor meteen naar de klant verzonden.
Een beetje verbaast over deze reactie gingen we dan maar weer naar huis om daar op het internet ons artikel te bestellen.

Thuis op de site aangekomen van V&D stonden wij voor de volgende verbazing, de bezorgkosten bedroegen bijna 30 euro!
Dit omdat wij een artikel naar ons huisadres wilden laten versturen, maar er was simpelweg geen andere manier om dit artikel te kunnen bemachtigen, en je wordt als klant min of meer gedwongen meer te betalen dan in de folder wordt aangegeven.
Maargoed wij vonden het totaalbedrag nog steeds redelijk dus jammer maar dan maar iets meer betalen.
Op het internet moesten we via IDEAL betalen en volgden alle aangegeven stappen en handelingen op.
Tot onze verbazing gaf het systeem aan dat de betaling niet goed was verlopen, en dat er geen geld was overgemaakt.
Daarom zijn we alle handelingen nog maar een keer gaan uitvoeren in de hoop dat het nu wel allemaal goed zou gaan.
Helaas ook deze keer gaf het systeem aan dat er iets fout was gegaan en dat er geen geld zou zijn overgemaakt.

De volgende dag zijn we maar telefonisch gaan informeren wat er nou precies mis was gegaan.
Het werd door een van de medewerkers van V&D bevestigt dat er door een storing in het systeem die donderdagavond was opgetreden meerdere klanten de melding kregen dat hun betaling niet verwerkt was.
Omdat hierdoor volgens de medeweker er geen geld overgemaakt zou zijn werd ons aangeraden om de hele procedure op het internet nogmaals te doorlopen als wij de haard nog wilden hebben.
Wij zijn (gelukkig maar) eerst gaan kijken of het bedrag echt niet een of misschien wel twee maal van de bankrekening was afgeschreven.
Onze vermoedens waren dus nier helemaal verkeerd want het bedrag was dus wel twee maal overgeschreven.
Weer teruggebeld naar V&D het zou allemaal geregeld worden, we hoefden ons nergens zorgen over te maken.
Wij kregen het bedrag van een van de haarden teruggestort en we kregen binnenkort een bevestiging-mail dat het artikel bezorgd zou gaan worden.
Helaas kregen we dus kort na elkaar twee maal een bevestiging-mail, er zouden dus twee haarden geleverd worden!
Hierop zijn wij weer telefonisch contact gaan zoeken met de V&D, we kregen tot onze verbazing te horen dat er niets anders op zat dan de twee haarden te laten bezorgen en dan tijdens de bezorging aangeven dat een van de twee haarden geretourneerd moest worden.
Omdat wij dus al meerdere malen op de site waren geweest en dus ook de voorwaarden van de V&D hadden gelezen, vroegen wij aan deze medewerker hoe het dan zat met de regel dat als er iets tijdens bezorging geretourneerd zou worden, het volledige aankoopbedrag min de kosten voor het bezorgen, binnen twee weken teruggestort zou worden op de bankrekening.
Dit was allemaal geen probleem er waren aantekeningen gemaakt en hier zou rekening mee gehouden worden.
Met deze geruststelling in ons achterhoofd zijn wij de adviezen van de medewerker op gaan volgen, we gingen de bezorging afwachten en dan meteen een van de haarden retourneren.

Op de dag van de bezorging was alleen mijn vrouw en kind thuis ik zat op mijn werk en kreeg een telefoontje van mijn vrouw, ze vertelde mij dat de chauffeur haar zojuist had gebeld.
Deze meneer had haar zojuist verteld dat hij in de buurt was, nog zo’n 400 meter en dan zou hij voor de deur staan.
Nou mooi dacht mijn vrouw eindelijk de open haard in huis waar we toch best veel moeite voor hadden moeten doen.
Helaas had de chauffeur andere plannen hij vroeg aan haar of het misschien niet mogelijk was dat ze even naar hem toe kon komen om daar dan even de pakketjes in ontvangst te nemen (?!), dit omdat onze straat zo moeilijk bereikbaar zou zijn volgens hem.
Nu weet ik niet of deze meneer zelf doorhad wat hij eigenlijk vroeg, maar ik kan u vertellen dat ik op z’n zachtst gezegd compleet verbaast was dat deze chauffeur op een doordeweekse middag, in dit geval mijn vrouw die alleen thuis is met onze zoon van 1,5 jaar, het voorstel doet dat zij even 400 meter naar hem toe komt lopen, daar tekent voor de goederen, om dan vervolgens weer 400 meter terug te lopen met twee dozen van ieder zo’n 25 kilo (in de ene doos zit een MDF bouwpakket in de ander de elektrische haard van RVS).
Ik weet niet hoe een ander in mijn plaats zou denken maar ik ga dan toch echt mijn vraagtekens zetten bij de (voor mijn gevoel gedwongen) 30 euro bezorgkosten.
Mijn vrouw had haar situatie uitgelegd aan de chauffeur en zijn reactie was dat hij het dan wel even zou gaan proberen om dan toch bij ons voor de deur te kunnen komen.
Gelukkig bleek onze straat toch breed genoeg voor de vrachtwagen van de V&D en stonden de dozen toen ik van mijn werk thuis kwam netjes in de huiskamer.
Helaas had de chauffeur een van de dozen ondersteboven neergezet waardoor hij niet kon zien dat er daardoor op de onderkant van de doos THIS SIDE UP stond.
Misschien is dit een kleinigheidje maar uiteindelijk betaal je er dus wel dertig euro voor.
Maargoed onze haard was binnen en daarmee waren wij wel heel erg blij, dus wij dachten eind goed al goed.
Helaas bleek dit een paar dagen later ook niet helemaal waar te zijn.

Omdat ik had besloten om de schouw te schilderen omdat deze wordt afgeleverd geschilderd in grondverf, had ik nog niet de haard zelf uit de verpakking gehaald.
Pas toen de schouw twee dagen later volledig gedroogd was en ik de haard uit de verpakking haalde kwamen we erachter dat er bij deze haard geen afstandsbediening geleverd was.
Sterker nog, een dag later ontvingen wij een brief van de V&D met daarin de excuses dat sommige van hun klanten een haard hadden ontvangen die helemaal geen afstandsbedienings-functie ingebouwd hadden, dus ook het naleveren van enkel de afstandbediening had geen zin.
De V&D vond dit alles behoorlijk jammer voor hun klanten maar zou het wel hierbij laten.

Ik vind dit maar een rare gang van zaken, de V&D verkoopt een artikel dat niet alles doet wat er in hun folder wordt beloofd, vervolgens beamen zij dit zelf maar geven in diezelfde brief aan dat ze geen verdere stappen zullen ondernemen om de klanten die de goedkopere versie van deze haard hebben gekregen tegemoet te komen.

Wij waren zelf ook wel een beetje klaar met het heen en weer bellen naar de V&D, vandaar dat wij besloten om genoegen te nemen met het feit dat ook onze haard niet te bedienen was met een afstandsbediening.
Ook omdat de V&D al in de brief had aangegeven hier niets mee te doen.

Jammer genoeg bleef het hier ook niet bij.
Afgelopen maandag waren de twee weken verstreken waarin het bedrag van de teveel bestelde haard teruggestort had moeten worden.
Helaas stond het bedrag nog steeds niet op onze bankrekening.
Er zat dus weer niets anders op dan telefonisch contact op te nemen met de V&D .
Wij kregen van deze medewerker te horen dat het wel erg ‘’vroeg dag’’ was en ons werd aangeraden om wat later in de week nogmaals te gaan kijken op onze bankrekening.
Dit hebben wij gedaan, vandaag (vrijdag 19-10-12) stond het er nog niet op.
Weer waren wij genoodzaakt om de V&D op te bellen, vandaag kregen wij te horen dat de retouraanvraag niet terug te vinden is in hun systeem.
Wij moeten nu vijf werkdagen wachten op een e-mail met daarin hun bevindingen en eventuele volgende stappen.

Persoonlijk vind ik dat een grote firma als de V&D hier wel heel erg aan het blunderen is, ik vind dat we echt op een hele nare manier aan het lijntje worden gehouden.

Mijn vraag is nu dan ook wat moet ik nu nog doen ik krijg namelijk een beetje een soord David en Goliath gevoel.
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.