Goedendag,
vorige maand heb ik gebruikt gemaakt van de Kobo-deal bij de VARA-gids zodat ik voor €89,95 een jaarabonnement afsloot en daardoor 40 euro minder betaalde voor de ereader dan elders in de winkel. Het ging me alleen om de ereader en heb geen interesse in de gids. Toen ik zojuist telefonisch mijn abonnement alvast opzegde weigerde mevrouwvan BNNVARA’s klantenservice om de gids vanaf nu NIET meer toe te sturen. “Dit is niet mogelijk omdat u voor een jaar het abonnement bent aangegaan.” Ik gaf aan dat ik ook keurig heb betaald daarvoor maar dat er voor mij geen gids gedrukt, bestempeld en verstuurd hoeft te worden omdat ik het ZONDE vind om nog 51 weken * 100 pagina’s = 5100 full-color gedrukte gidspagina’s te verspillen. Toch bleek dit niet te realiseren en “zullen we tot het einde van uw abonnement de gids blijven opsturen.” Aldus mevrouw.
Ik werd boos en gefrustreerd maar dit mocht ook niet baten. Ik kreeg zelfs nog het verwijt dat ik ‘alleen’ om de Kobo dit abonnement was aangegaan, maar ja, ik maak gewoon de simpele rekensom en zie dat ik veel goedkoper uit ben. Mijn menselijkheid gaat er dan van uit dat iets simpels als het stoppen met opsturen van de gids wel te doen is. Maar blijkbaar ontbreekt deze menselijkheid BNNVARA de komende 51 weken en promoot mevrouwvan de klantenservice liever verspilling en milieuvervuiling dan mijn naam uit de postadministratie van BNNVARA te halen.Ergbizar voor een overheidsgesubsidieerde organisatie!
Wie weet een oplossing om alsnog die 5100 onbedoelde en ongebruikte pagina’s niet te ontvangen / te laten drukken? Ik hoor het graag en hoop van harte op een beetje menselijke logica en gevoel voor duurzaamheid!
Groet,
Maarten