Ik ben sinds jaar en dag een Ebay gebruiker, altijd naar volle tevredenheid. Ik heb er veel gekocht en verkocht en heb er 100% positieve waarderingen. Op enig moment heb ik iets verkocht waarvoor ik kennelijk Ebay EU 23,11 verschuldigd ben. Het zij zo. Ikben in de tussentijd gescheiden en heb de gezamenlijke woning verlaten. Andere internet provider waardoor ik niet meer bij mijn @home mail kan. Telefoonnummer en woonadres wel correct veranderd in mn Ebay instellingen.
Ebay zegt dat ze me 8 mails gestuurd hebben op mn niet meer bereikbare mailadres (waarop een bounce komt), waarop ik uiteraard niet reageer, simpelweg omdat ik de mail niet kan benaderen. Ik heb kennelijk om welke onduidelijke redenen dan ook nagelaten mijn mailadres te veranderen binnen mn ebaysettings.
Gisteren krijg ik van Intrum Justitia een SMS waarin ik in gebreke wordt gesteld en het bedrag, verhoogd met een boete van 40 euro dien te voldoen. Ik heb telefonisch contact opgenomen met Ebay, mn achterstallige betaling voldaan en mn gegevens bijgewerkt. Ik heb Ebay verteld dat ik ter goeder trouw ben, mijn "bewijs" is mijn 100% positieve waarderingen en het diect betalen toen ik in kennis gesteld werd. De vraag gesteld aan de onvermurwbare telefonist of het boetebedrag er vanaf kon. Immers had Ebay me ook een brief kunnen sturen, of telefonisch contact op kunnen nemen toen er ook na 8 x geen antwoord kwam. Ben ik fout omdat ik mn mailadres niet veranderd heb, of is Ebay fout omdat ze geen andere contactwijze hebben geprobeerd? Intrum heeft het wel gedaan en had meteen resultaat. Om als commercieel bedrijf 100% te vertrouwen op mail,terwijl je een redelijke kans loopt dat je mail door de spamfilter wordt tegengehouden lijkt me niet goed.
Ik heb inmiddels alles betaald, maar vraag me gewoon af of dit redelijk is van Ebay.