BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Halfords

Bijdrage door gebruiker
21-06-2016
9 reacties

Ik heb recent een nieuwe fiets gekocht. Vanmiddag voor het eerst een lekke (voor)band. Omdat ik zo’n 12 km. van mijn huis werk, ben ik in de pauze langs Halfords Amstelveen gegaan. Daar vertelde ik dat ik een lekke band had en of zij mij wilden helpen. Dat was oké. Nadat ik mijn fiets had ingeleverd merkte ik nog een keertje op blij te zijn dat zij mijn band zouden plakken. Tegen het einde van de middag kon ik de fiets ophalen: € 18,-!!! Ik verschoot van kleur (ik betaal nooit meer dan € 8,- tot € 10,- bij mijn eigen fietsenmaker). Ik vroeg waarom dit zo duur was. Antwoord: zij hadden er een nieuwe binnenband ingezet. En waarom hadden ze dat niet even met mij overlegd? Er zat nota bene een spiksplinternieuwe band in de fiets. Hun antwoord was tweeledig: A. Ik had zelf gevraagd of zij mij konden helpen, in hun ogen geen expliciet verzoek om het plakken van de band (ze vergaten even mijn opmerking dat ik had gezegd blij te zijn met de plakkerij); B. Met enkel plakken konden zij niet garanderen dat de band lekvrij bleef, dus standaard plaatsten zij een nieuwe binnenband. Ik vind dit werkelijk schaamteloos en een misselijke, misleidende manier om geld te verdienen, mede mogelijk omdat daar in de buurt geen concurrentie is. De reden dat ik dit schrijf is om andere mensen te waarschuwen.

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.