Ik doe regelmatig boodschappen bij de Albert Heijn. Sinds kort check ik altijd mijn kassabon. Het is in de afgelopen week al drie keer voorgekomen dat een produkt met een hogere prijs op de kassabon stond dan in de winkel op het prijskaartje stond.
1e keer een pakje bacon voor 70 cent teveel.
2e keer 2 pakjes sate voor elk 35 cent teveel.
3e keer 6-pack Duvel voor 1 euro teveel.
Drie verschillende dagen, drie verschillende produkten, 2,40 euro, en dat op een totaal van ongeveer 20 produkten. 15% dus!
Gelukkig koop ik meestal slechts enkele dingen en heb ik een goed geheugen waardoor ik er telkens echter kwam en het geld terug kon claimen bij de infobalie. Verrassend was wel het gebrek aan verrassing bij het persooneel. Blijkbaar doen ze dit vrij vaak. Ik vermoed dat het onderdeel is van het beleid van deze toch al razend dure winkel. Zelf doen ze het af als zijnde 'het systeem' dat nog niet is geupdate met de nieuwe prijs, maar gezien de frequentie en gevarieerdheid van de incidenten lijkt me dat onzin.
Hebben meer mensen hier last van? Als je een volle kar/mandje hebt dan is het natuurlijk moeilijk om alles te onthouden. En wat kan ik hier aan doen? Ik neem aan dat een klacht bij AH geen enkele zin heeft. Waar kan ik een klacht indienen zodat er iets mee gedaan wordt?
Persoonlijk vind ik dit in de buurt van [edit redactie] komen.
PS: Het ging in mijn geval over de Albert Heijn aan het Franz Leharplein in Eindhoven.