BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Garantie bij webwinkel

Bijdrage door gebruiker
06-04-2023
67 keer bekeken
11 reacties
Wij hebben online schoenen voor onze dochter besteld bij Scapino. Deze schoenen bevatten lampjes, alleen zijn deze lampjes defect en willen we een beroep doen op de garantie. Echter geeft Scapino aanwe langs een filiaal moeten om het product te retourneren, terwijl we het product online hebben besteld. Is dit toegestaan?

Edit:
In de voorwaarden van Scapino staat duidelijk vermeld dat om een beroep te doen op de garantie, een filiaal bezocht moet worden. Echter vraag ik mij af of dit wettelijk toegestaan is.

Volgens consuwijzer.nl:https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten,het eerste kopje

U hoeft niet te betalen

U hebt recht op een gratis oplossing. Dus u hoeft niet te betalen voor de reparatie of vervanging. En ook niet voor het terugsturen van het kapotte product. De verkoper moet de retourkosten betalen als het product niet goed is.


Het langsgaan bij een filiaal is, afhankelijk van de afstand naar het filiaal geen gratis oplossing (brandstofkosten e.d.)
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.