BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Fauteuils bij levering anders dan in winkel

Bijdrage door gebruiker
23-07-2018
7 reacties

Een tijd terugheb ik 2 fauteuils besteld bij Piet Klerkx, enkele weken later zijn dezegeleverd.
Bij levering viel mij op dat de er iets niet klopte met het leer bij de armleuningen (werd naar binnen gedrukt en zag er lelijk uit). In de winkel had ik gelukkig foto's gemaakt van dezelfde fauteuil en hierop is duidelijk te zien dat het leer hier niet naar binnen wordt gedrukt. Ik heb contact gehad met Piet Klerkx en ze gaven mij gelijk (ik heb dit zwart op wit), ze hebben de stoelen opgehaald en na meerdere malen contact en weken later, belde ze me op om te zeggen dat hun leverancier dit niet kan veranderen en ik 2 keuzes heb:

1: Ik mag dezelfde stoelen opnieuw bij ze bestellen, maar moet dan de fout in het leer accepteren.
2: Ik krijg een winkel tegoed voor het gehele bedrag en kan daarvoor iets nieuws bij ze kopen.

Ik vroeg waar optie 3 is, mijn geld terug? waarop de man reageerde dat ze dit niet kunnen doen. Dit is hun beleid en ze willen mij graag als klant houden.

Ik vroeg me af of hier iemand iets meer weet over je recht als consument? Mijn gevoel zegt dat ik gewoon recht heb op m'n geld terug omdat ze het product niet geleverd hebben zoals die in de winkel stond? Maar dit is slechts gevoel.

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.