BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Fatbike Discounter betaald niet terug na niet leveren fatbike! Wat te doen?

Bijdrage door gebruiker
05-08-2025
796 keer bekeken
6 reacties

8 maart 2025 heb ik voor mijn vader een Fatbike besteld. Hij kan na darmkanker geen gebruik maken van een reguliere fiets. Na de Trustpilot reviews te lezen, deze waren toen goed, heb ik bij Fatbike Discounter een OUXI V8 3.0 besteld en middels Ideal een bedrag van 648 euro voldaan.

Ja ik heb de reacties op eerdere vragen over dit bedrijf gelezen had achteraf meer research moeten doen. De levertijd zou 2 weken zijn. De weken verstreken echter geen fatbike. Een aantal keren kregen we na moeizame contactpogingen te horen dat de levering was vertraagd. Tussendoor werd nog een doos Merci geleverd met wederom excuus voor de vertraging. Bedrijf veelal niet bereikbaar, eindelijk reactie dat er was gepoogd een afspraak te maken voor levering, nadat dit niet lukte zou de fiets zijn teruggestuurd. Echter GEEN enkel bericht over een leverafspraak kunnen terugvinden.

Wederom was het bedrijf op geen enkel platform bereikbaar, telkens hetzelfde bandje of uren in de wacht waarna de verbinding verbroken werd.

Eindelijk kreeg ik 26 juni contact en verzocht ik de bestelling te annuleren ivm wanprestaties en niet voldoen aan gestelde levertermijn na 4 maanden. Eerst werd nog gepoogd annuleringskosten a 250 in rekening te brengen. Nadat ik hier niet mee akkoord ging werd telefonisch toegezegd dat binnen 14 dagen het bedrag zou worden teruggestort wat nooit is gebeurd

Wat nog te doen? Op in gebrekenstelling, reviews en openbare berichten wordt niet gereageerd?

Delen:

Reageer

Laat een antwoord achter. Je kunt ook reageren op anderen. Lees onze spelregels.