BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

DPD pickup point weigert pakketten en nu is mijn bestelling teruggestuurd naar Engeland...

Bijdrage door gebruiker
22-11-2017
444 keer bekeken
5 reacties
Afbeelding bij deze post - DPD pickup point weigert pakketten en nu is mijn bestelling teruggestuurd naar Engeland...
Maandagochtend 20 november zou door DPD een pakket uit Engeland afgeleverd worden op mijn thuisadres. Ik kreeg via de mail te zien dat dit tussen 11.45 en 12.45 zou gebeuren. Ik wist dat ik niet thuis zou zijn, dus heb nog voor de eerste afleverpoging de aflevering aangepast dat deze naar het lokale DPD Pickup point verzonden moest worden, zodat ik deze zelf bij Iris Bloemsierkunst dickhoff (het pickuppoint in Schiedam) kon afhalen. Maandagmiddag zat ik te wachten op de mailbevestiging, zodat ik het pakket kon afhalen. De mailbevestiging kwam echter niet. Ik ben toen in de tracking informatie gaan kijken en daar stond: "We hebben je pakket niet volgens afspraak kunnen bezorgen. Onze excuses hiervoor. Retour verzender na onsuccesvolle levering bij derde partij (Retour). Ik heb direct (dus maandag einde middag) de klantenservice van DPD gebeld en gevraagd waarom dit daar stond. Het antwoord was, dat het een fout in het systeem was en dat ik mijn pakket gewoon kon ophalen bij Iris bloemsierkunst pickup point. Dinsdag 21 november ben ik dan ook naar Iris Bloemsierkunst gegaan.... en mijn pakket was er niet. Na doorvragen bij de eigenaar van de bloemenwinkel kwam het hoge woord eruit: "Tijdens de kerstperiode wil ik niet allemaal van die dozen in mijn winkel, dus ik heb alle grote pakketten geweigerd". Ik ben uit mijn dak gegaan en vertelde hem dat het pakket nu retour zou gaan naar Engeland. En dat ik dus nu een probleem heb door zijn handelen. Dus dinsdagmiddag weer DPD klantenservice gebeld. Het pickup point had nooit pakketten mogen weigeren. Ze zou proberen om het pakket nog terug te halen uit Veenendaal, want daar lag het pakket klaar om terug te gaan naar Engeland. Maar, geen garanties. Vanochtend (woensdag) heb ik dus weer de tracking informatie geraadpleegd en ja hoor, mijn pakket ligt in Hinckley Engeland en gaat terug naar de winkel in Engeland. Ik heb dus maar weer de DPD klantenservice gebeld. Het was allemaal erg vervelend, had niet mogen gebeuren. Maar ze kunnen mij niet helpen. Ik ben niet de klant van DPD, dat is de winkel. Dus ik mag wel klagen, maar ik word niet geholpen. Dus ik heb niets fout gedaan. Het pickup point had niet mogen weigeren en DPD stuurt mijn bestelling binnen 1 dag retour. Ik mag nu de bende gaan oplossen met de Engelse winkel. Mocht iemand nog een goed idee hebben, dan hoor ik dat graag. Inwoners van Schiedam, wees gewaarschuwd als je pakketten via DPD krijgt!
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.