Mijn bij Coolblue in september 2018 gekocht horloge (Pulsar Solar) vertoont voor de derde maal hetzelfde defect (laadt niet meer op).
Horloge is net uit de garantie van twee jaar en Coolblue geeft maar 3 maanden op een reparatie. Seiko Nederland heeft de 2 eerdere reparaties voor Coolblue uitgevoerd en geeft 1 jaar garantie op een reparatie. Coolblue weigert nu het horloge op te sturen omdat de de garanties zijn verlopen. Gebeld met Seiko en die zegt dat er nog garantie op de laatste reparatie zit. Als particulier mag ik het horloge niet opsturen, dat mogen alleen erkende dealers. Ik vind het heel vervelend om naar een lokale juwelier te moeten met een bij Coolblue gekocht horloge om het op te laten sturen.
Wanneer een horloge niet te repareren is rekent Coolblue € 39,95 onderzoekskosten. Ook dit verbaasde Seiko Nederland: zij berekenen Coolblue namelijk niets. Dan STEELT Coolblue dus 9 maanden garantie en € 39,95 van de klant. Pure diefstal.