23 Maart j.l. heb ik een brief gepost waarin ik vertelde dat ik stoelen geleverd heb gekregen in de verkeerde kleur en dat de bedrijfleider mij aanbood toonmeubelstoelen te leveren in nieuwstaat tegen een korting van 20%. Ik zou ze eerst mogen zien voor akkoord maar dat gebeurde niet en ze werden geleverd. Ik heb de stoelen weer retour gegeven omdat ze er heel gebruikt uitzagen. Lederland ging niet akkoord met de teruggave en eiste betaling omdat ik de stoelen had laten komen en daarop zou een koopverplichting zitten!!!? Op advies van het radarpannel heb ik Lederland ik gebreke gesteld omdat:
1. Wij stoelen gekocht hebben in een kleur die niet meer leverbaar was.
2. De showroomstoelen die later geleverd werden niet gekeurd konden worden, terwijl dat overeengekomen was.
3. De showroommodellen waren niet acceptabel vanwege de conditie.
Lederland wees de bezwaren af en uiteindelijk moesten wij 50% van het aankoopbedrag als annuleringskosten betalen. Daarna kreeg ik betalingsverzoeken van Trust Krediet Beheer en nu van TKB Incasso, welke firma een gerechtelijke procedure gaat aanspannen.
Ik heb hier alleen de hoofdzaak weergegeven. Er zijn betreffende deze zaak een aantal brieven en afwijzingen, welke redelijkheid te boven gaan.
Help mij, wat kan ik nu nog doen en mag dit allemaal zomaar?