BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Cadeaukaart bol

Bijdrage door gebruiker
02-01-2017
59 keer bekeken
11 reacties
Ik ontving een cadeaukaart van bol.com via mijn werkgever. Heel leuk.
ik kocht een artikel voor kerst bij bol.com. Betaalde met de cadeaukaart.
ontving de bestelling, maar bleek niet de juiste voor mij te zijn. Artikel gelijk retour gestuurd.
meteen omdat het voor de feestdagen was, een nieuw artikel aangeschaft. Betaling op achteraf gezet.
nieuwe artikel ontvangen, en dit was beter voor mij.
Het geld van de 1e bestelling is op mijn kaart terug gezet, en voor de 2 bestelling welke de juist was heb ik een faktuur ontvangen.
nu wil ik deze voldoen middels verzilvering van de cadeaukaart.
Dit kan niet bij bol.com
alleen met iDeal of bankoverschrijving.
het kan en mag dus niet verrekend worden. Achteraf heb je dus geen mogelijkheid om met cadeaukaart te betalen. Ook niet als je een foutief artikel hebt gekocht en retour hebt gestuurd. Je moet dus wachten op je geld dat dit retour is gezet en dan pas weer een andere aanschaffen via je kaart.
ook ben ik dus nu verplicht om een nieuw artikel te kopen, en de oude gewoon te betalen.
dit kan en mag toch helemaal niet? Verplichten tot aankoop middels je cadeaukaart terwijl je dit al had gedaan en niet het goede artikel hebt genomen?
kan iemand hierin advies geven hoe ik rechterlijk sta, en evt bij incasso?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.