Hallo,
Mijn dochter heeft vorige week een Cobo-abonnement afgesloten. Een gratis proefabonnement van 30 dagen. Zij heeft één boek gedownload en het abonnement weer opgezegd. In de tussentijd is er al 10 euro afgeschreven van haar rekening. Contact opgenomen met Bol.com en zij zeggen dat dit terecht is omdat zij twee jaar geleden ook dit abonnement heeft geprobeerd. Wanneer zij online was werd zij echter gespamd met dit voorstel en ook tijdens het aanvragen is zij door Bol.com geen enkele keer gewaarschuwd dat zij dit abonnement al eens had geprobeerd. In haar Bol.comaccount is dit abonnement ook niet te zien in haar bestelhistorie. Kortom: uit niets blijkt een eerdere aanvraag van dit abonnement. Bol.com laat je gewoon alle stappen maken zonder waarschuwing en beroept zich vervolgens op de voorwaarden. Van misbruik is geen sprake: na 1 boek heeft zij dit abonnement alweer opgezegd. Zij had immers hele lijsten kunnen downloaden...Bol.com neemt geen verantwoordelijkheid voor hun computersysteem met digitale data en legt de verantwoordelijkheid bij de klant neer. Nog wil Bol.com wil geen coulance verlenen wat nu?