BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Bol.com klantenservice komt belofte niet na

Bijdrage door gebruiker
29-06-2020
7 reacties
Afgelopen zondag heb ik vai bol.com een horloge besteld. Elders kost deze rond de 550,- maar bij bol.com zag ik hem voor 313,80 staan (via externe verkoper). Ik ontving een bevestigingmails van bol.com dat ze ermee aan de slag gaan, maar na 2 uur werd de bestelling geannuleerd. Er ging wat mis in de communicatie tussen bol.com en de partner werd er geschreven. Prima, maar dat is tussen bol.com en haar partner en daar heb ik niets mee te maken toch? Ik zou dan ook graag zien dat het product alsnog geleverd wordt voor de op de website aangeboden prijs. Dit heb ik ze gemaild waarna ik de volgende mail van bol.com terug kreeg:

Bedankt voor uw mail! De bestelling Garmin Forerunner 945 is geannuleerd doordat de verkoper afspraken niet nagekomen is en hierdoor geen gebruik meer mag maken van bol.com. Het artikel wordt nog aangeboden door andere verkopers die gebruik maken van bol.com. Het is zeker begrijpelijk dat u niet meer wilt betalen, dat is ook niet de bedoeling. Helaas dient u wel een nieuwe bestelling te plaatsen waarna we het prijsverschil teruggeven door middel van een cadeaubon. Gaat u hiermee akkoord? Excuses voor het ongemak!

Ik ging hier vanzelfsprekend mee akkoord. Mooie oplossing schreef ik ze. Vervolgens krijg ik onderstaande mail van bol.com:

Zojuist heb ik een controle uitgevoerd op de eerdere e-mail. Helaas is het volgens onze richtlijnen niet mogelijk om een vergoeding uit te schrijven voor dit prijsverschil. Wanneer je een product aanschaft bij een partner en dit door geannuleerd wordt wegens onjuiste prijzen bij de verkoper kunnen wij geen compensatie bieden en enkel de bestelling annuleren. Partners kunnen zelf een prijsbepaling op het product zetten en eventuele verschillen worden hierdoor niet gecompenseerd. Mijn excuses dat hierover verwarring is ontstaan. Ik ga er vanuit dat je zo voldoende op de hoogte bent gebracht en mijn excuses voor het ongemak.

De klantenservice maakt dus een fout, en de klant stellen ze twee keer teleur. Maar als zo’n belofte gedaan is, dan kunnen ze daar niet meer op terugkomen lijkt me?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.