5 weken geleden heb ik een Zippo -electrische USB aansteker kleur mat zwart gekocht voor de verjaardag van mijn man bij Bol.com
Mijn man is een Zippo fan en zag direct dat het geen originele Zippo aansteker was. (elke Zippo heeft een uniek nummer). Evenmin was de kleur en
uitvoering niet zoals op de aanbieding is aangeven. Ik heb de aansteker teruggestuurd en hiervan een bevestiging gekregen. Nu ben ik 4 weken en
4 verzoeken om teruggave van het aankoopbedrag verder en er wordt niet terugbetaald. Volgens de briefwisseling is Bol.com niet aansprakelijk.
Ik moet mijn geld terugkrijgen van de leverancier. Vervolgens heb ik Bol.com erop geattendeerd dat hiersprake is van misleiding omdat Zippo een merknaam is en hier mogelijk sprake is van slaafse nabootsing en/of merkenvervalsing. Bol.com heefttot dusver geen contact kunnen krijgen met hun leverancier. Mijn vraag is of Bol.com de verantwoordelijke is of de leverancier? Als klant ga je er toch vanuit dat Bol.com een solide bedrijf is.
Mijn tweede vraag is kan ik aangifte doen van merkenvervalsing of slaafse nabootsing bij Zippo. Wie kan mij helpen?