Op 8 juni 2022 kocht mijn vrouw bij HEMA in De Boogaard te Rijswijk 1 stuks hoeslaken badstof katoen, type 05.14.0059. Zij betaalde daarvoor EUR 22,50 (geen actieprijs). Omdat het hoeslaken voldeed (nadat ze een week later het bed ermee opmaakte) besloot ze er nog eentje te kopen. Op donderdagavond 17 juni liep zij de HEMA in Rijswijk weer binnen voor een tweede identieke hoeslaken. De prijs bleek toen plotseling EUR 30,00 te zijn; het commentaar van de verkoper was, dat de grondstofprijzen waren gestegen. Mijn vrouw zag toen af van de koop, want 33% duurder is wel erg veel van het goede.
Op vrijdag 18 juni besloot ze toch maar met oprechte tegenzin het onderhavige tweede hoeslaken te kopen (zie aankoopbon). En weer hetzelfde commentaar van de verkoper: gestegen grondstofprijzen. Het vak was overigens na 8 juni (bij de eerste aankoop) en 17 juni niet bijgevuld, dus hoezo gestegen grondstofprijzen! Als zij wel het tweede hoeslaken op dezelfde dag 8 juni had gekocht, zou er geen prijsverschil geweest zijn!
U begrijpt dat ik mijn aankopen hierdoor bij HEMA verder tot een minimum zal beperken, afgezien van de oranje tompoucen tijdens Koningsdag ;-)