Ik zit met een vervelend probleem. Ik heb een maand geleden een zweefparasol gekocht bij de Gamma. Een van 3 meter doorsnede, met bijbehorende grantieten voet van 50Kg. Nu is deze gisteren met weinig wind omgewaaid (gekeken op Meteo, windkracht 3). Dit zou absoluut nooit mogen gebeuren. Ik ben blij dat mijn vriendin en ik net binnen waren, en dat de buren niet buiten zaten te eten met hun 3 kinderen anders was het leed niet te overzien. Ik moet er ookniet aan denken dat ik buiten was met mijn pas geboren zoontje..... Deze parasol is slechts een aantal keer buiten opgezet, en dus nog hagelnieuw. De parasol is kapot, er zijn delen afgebroken. Er zit een windvanger in de top van de parasol, maar blijkbaar doet deze niet wat het zou moeten doen. Afin, gisteren direct Gamma gebeld. De leidinggevende aan de telefoon gehad, en direct wist deze man mij te vertellen dat het geen fabrikagefout kon zijn (handig dat hij dat kan beoordelen door de telefoon) en dat zij niet aansprakelijk zijn omdat de voet namelijk ook was omgewaaid. Wel een voet van maarliefst 50kg!!! Niet te tillen, maar bied blijkbaar onvoldoende steun. Maar de beste man zou er over denken en moesten vandaag terug bellen. Zo gezegd, maar de meneer was nog minder dan onvriendelijk en verre van begripvol of behulpzaam, want we kunnen het uitzoeken. Krijgen niks, wil niets voor ons betekenen. Onbeschoft tewoord gestaan. Dit allemaal door de telefoon. Weg €119. Weg parasol. Schutting beschadigd door de val, planten kapot in de border..Mijn vraag is, kan dit zomaar???????? Wat zijn mijn rechten, en wat zijn de plichten voor de verkoper?? Mag de verkoper zomaar over de telefoon zaken beoordelen en afdoen met een "zoek het maar uit"???
Ik hoop op reactie, want ik ben hier best boos over en sta machteloos voor mijn gevoel!