in februari heb ik een trampoline, 244 cm, gekocht voor in de tuin bij de firma Buitenkado op internet. Na een aantal keer springen laat de beschermtand telkens los. Hierdoor kunnen mijn kinderen dus met hun voetjes en benen tussen de veren komen, met alle gevolgen van dien.
Gelijk heb ik via de email foto's van de rand naar Buitenkado gestuurd en alles uitgelegd. Hierop stuurden ze een setje nestelringen om de rand beter vast te zetten. Verder konden ze niets doen want ze verkopen 1000 trampolines per jaar en dit komt nooit voor.
Met deze oplossing ging ik niet accoord. De reden is dat dit slechts tijdelijk helpt en de rand beschadigd.
Uiteindelijk is de rand opgestuurd ter inspectie. Na ruim een week geen reactie werd de rand zonder uitleg teruggestuurd. ik heb gelbeld en er werd vertelt dat de rand extra was gestikt, en nu was het opgelost.
Ik heb gelijk de rand weer op de trampoline gezet en voor de 12e keer vast gezet. Maar ook dit keer wederom binnen een half uur springen de rand weer los.
Tien heb ik gebeld, maar dat gesprek verliep niet goed. Er werd mij gezegd dat mijn dochter van 5 jaar maar beter moest gaan springen. En dat ze alles gedaan hebben wat ze kunnen, en dat er niets aan te doen is. Later in het gesprek zei de man zelfs dat er niets mis is met de rand en dat hij niet gelooft dat de rand los laat. Dit terwijl ik meerdere foto's heb opgestuurd waarop duidelijk te zien is dat de rand wel degelijk los zit over grote stukken.
Hij vond dat ik eigenlijk een leugenaar was, en hij snapte ook dat dat ik me druk maak over een trampoline van € 100,00.
Het feit dat mijn dochter al een paar keer huilend van de trampoline is gekomen en er eigenlijk niet meer opdurft, dat deed hem niks. Wederom gaf hij aan dait ik mijn dochtertje beter moest uitleggen hoe te springen, en dat hij me gewoon weg niet gelooft.
Op mijn voorstel om de trampoline terug te nemen, reageerde hij erg vreemd. Waarom zou hij dit doen? De trampoline is toch goed? Want hij heeft nog nooit een klacht gehad, en mijn klacht sloeg helemaal nergens op.
En hierna verbrak hij de verbinding.
Wat moet ik nu verder? Het gaat me niet om het geld, ik koop desnoods zo een nieuwe. Maar het gaaat erom dat ik een product koop dat nu niet veilig is, en mijn dochtertje er gewond door kan raken.
Wat zijn mijn rechten? En wat voor stappen kan ik nog ondernemen?