BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Editie Enigma

Bijdrage door gebruiker
16-02-2010
26 reacties
Hallo.

Mijn vrouw heeft ook iets dergelijks meegemaakt. Wij hebben een proefabbo aanvaard, en vervolgens moest je binnen 2 weken opzeggen. Toen gedaan via de website, maar blijkbaar is hier iets fout gegaan. Daardoor hebben we nooit een opzegbevestiging gehad.

Alle brieven en facturen en boekjes van editie enigma hebben wij vervolgens retour afzender gestuurd om te laten weten dat we geen behoefte hebben aan die schofterige puzzeltjes.

Nu krijgen we mails en brieven van Janssen & Janssen deurwaarders en heb ik inmiddels een aantal keren gebeld. Geen enkele coulance, en als ik niet binnen 1 week betaal krijg ik er een dagvaarding over heen. Die bedraagt nog eens 90 euro hoger, zei de medewerkster!

Bovendien vertelde ze mij dat als ik niet optijd opzeg, hij weer met een half jaar wordt verlengd, stelletje boeven.

Iemand een idee wat ik hier tegen kan doen? Ik vond hier op kassa o.a. onderstaand bericht :

"De verkoper moet kunnen bewijzen dat je de schriftelijke bevestiging in ontvangst genomen heb. Dat kunnen ze niet omdat zij jouw handtekening voor ontvangst niet hebben (dat is namelijk alleen het geval, als zij die schriftelijke bevestiging aangetekend verzonden hebben). Dat laatste doen ze dus niet. In feite kun je nu volstaan met een kort briefje dat je de overeenkomst vernietigt omdat zij zich niet hebben gehouden aan de wettelijke verplichtingen en dat je alle toezendingen zult beschouwen als een ongevraagde toezending."

Is dit daadwerkelijk waar?

Hartelijk dank voor de reacties.
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.