BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Zalando / Groupon

Bijdrage door gebruiker
22-10-2011
4 reacties
Via groupon heb ik een voucher gekocht voor 19 euro, waarbij je voor € 50 kon besteden bij Zalando met een min. BESTEDINGSbedrag van € 60. Ik kreeg via groupon een code welke recht gaf op deze korting. In eerste instantie heb ik deze code gebruikt voor een bestelling, waarbij ik producten heb geretourneerd waardoor ik niet aan een besteding kwam van € 60, maar slechts 11,95. Ik heb dit netjes betaald. In de voorwaarden stond dat als ik de code had ingevoerd, maar niet aan bovenstaande voldeed, de code OPNIEUW GEACTIVEERD zou worden. Bij mijn volgende bestelling ging ik er dan ook vanuit dat dit was gebeurd. Ik wilde de code invoeren echter kreeg ik een foutmelding. Ik heb de code toen per mail aan Zalando gestuurd met de vraag waarom hij niet werkte en hoe dit op te lossen. Ik kreeg een standaard mail met niet eens antwoord hoe dit op te lossen, alleen met de mededeling dat de code was veranderd. Ik heb hierover nooit een bericht ontvangen, al zeggen ze nu dat ze deze hebben toegestuurd per mail. Ik heb netjes mijn rekening voldaan minus de € 38,05 waar ik nog recht op had. Al klopt dit volgens de voorwaarden ook niet, want deze had hiermee niet verrekend moeten worden omdat ik niet aan de voorwaarden voldeed van bestelbedrag € 60,00. Per email kreeg ik een aanmaning, waarop ik heb gereageerd, echter nooit een reactie ontvangen.Ik kreeg een aanmaning per brief thuisgestuurd met dreiging tot overdraging aan het incassobureau. Hierop heb ik direct met Zalando gebeld. Zij vertelde me dat ik de code zelf in had moeten vullen, en dat dit per email dus niet voldoende was. Echter ben ik hierover dus niet geinformeerd, en hebben ze mij hierop ook niet gewezen in de mailing met mijn vraag tot oplossing voor dit probleem. De volgende dag heb ik nogmaals gebeld omdat ik mij niet kon vinden in dit antwoord, mede ook omdat de dame me vertelde dat de bon inmiddels was verlopen en ik dus ook dit geld kwijt zou zijn. Ik kreeg een andere dame aan de lijn, die vertelde dat zij hier niks aan konden doen omdat de codes via groupon uitgedeeld zijn, en de nieuwe code ook via groupon aan mij verzonden zou moeten zijn. Huh….?? De andere dame heeft gezegd dat jullie mij een code hadden verstuurd,of toch niet?? Ik heb hem in ieder geval nooooit ontvangen. Uiteindelijk een 2e lijns medewerkster aan de telefoon gehad omdat ik van de telefonistes toch steeds een standaard antwoord kreeg en ik van mening ben dat er vanuit Zalando niet goed is gecommuniceerd en het probleem niet bij Groupon ligt. Deze dame zou een en ander uitzoeken en mij vrijdagmiddag terugbellen..niemand gebeld. Maandag weer zelf gebeld, de dame zou mij terugbellen..wéér niet teruggebeld. Dinsdag nog maar eens een mail gestuurd, toen werd ik in de avond teruggebeld EINDELIJK!!. Ze vertelde me dat ze er niks meer aan konden doen omdat ik zelf de code moest invullen. ( dit heb ik gedaan, maar deze werkte niet, waarop ik dus de code in een mail heb gezet met de vraag tot antwoord voor een oplossing voor dit probleem ). En dat ik het met Groupon verder maar moest oplossen, omdat zij van mening zijn dat groupon verkeerd heeft gecommuniceerd.Groupon gebeld... Zij vertellen me weer dat Zalando akkoord is gegaan met plaatsing van de gegevens die zij mij verstrekt hebben, en ik bij hun moet zijn. Zalando is niet van plan mij in welke mate dan ook tegemoet te komen. Ze houden nu dus mijn vouchergeld, en als ik deze rekening niet voldoe volgt een incasso. Zo frustrerend en oneerlijk.....
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.