BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Basic fit

Bijdrage door gebruiker
24-06-2016
5 reacties

Sinds dat ik lid ben geworden bij Basic-Fit loopt de incasso niet zoals het hoort te gaan. Ik heb meerdere malen telefonisch contact gehad met hun dat er niks word afgeschreven van mijn rekening. Zij hebben mij toen gemeld contact op te nemen met mijn bank. Zij geven aan dat er helemaal geen afschrijvingen plaats vinden. Basic-Fit gaf aan dat mijn abonnementsgeld eraf gehaald word en weer word terug gestort. Dit kan dus helemaal niet kloppen. Ook is er helemaal niks op mij rekening geblokkeerd. 2 maanden geleden heb ik ook telefonisch contact met Basic-Fit gehad dat ik het openstaande bedrag niet kon betalen vanwege iets op jullie site. Basic-Fit gaven toen aan dat ik het bedrag had betaald en ik mijzelf geen zorgen hoef te maken.

Later werd er door Basic-Fit telefonisch gezegd dat ik de afschrijvingen zelf in de gaten moet houden. Dit vind ik absoluut niet kloppen want automatische incasso's bestaan niet voor niks. Basic-Fit stuurde regelmatig mails naar mij dat er niks afgeschreven kan worden maar ik verder niks hoef te doen. Dat dit nogmaals geprobeerd gaat worden. Nu laten zij het telkens oplopen tot een behoorlijk bedrag i.p.v. mij elke maand een mail te sturen met het maand bedrag zodat ik het kan betalen.

Ik ben Basic-Fit helemaal beu, toen ik er lid werd heb ik een machtiging afgegeven om af te schrijven. Ook heb ik er een aantal keer gepind en werd mij verteld dat zij nu het goede rekeningnummer hebben en het goed zou gaan lopen. Wederom klopt er niets van wat er gezegd word.

Als ik een mail stuur krijg ik een antwoord terug zonder antwoord op mijn vragen maar wel dat ik moet betalen.

3 weken geleden ben ik gebeld door de afdeling debiteuren, ik heb toen aangegeven dat ik wel wil betalen maar er eerst een oplossing moet komen. Deze dame begrijpte mij en zei het door te geven aan de klantenservice en zij zouden dan contact met mij openmen.

Nu heb ik een aantal dagen geleden een brief gehad dat ik binnen 5 werkdagen moet betalen. Wederom heb ik contact opgenomen met Basic-Fit via whatsapp. Nu word er opeens aangegeven dat het rekeningnummer dat ik heb opgegeven een spaarrekening betreft. Dit kan helemaal niet en zelfs in mijn aanmeld formulier staat het rekeningnummer van mijn betaalrekening. Op de vraag hoe het kan dat ze daar nu opeens mee komen na maanden mail/bel/whatsapp correspondentie heb ik geen antwoord gekregen. Ik heb hun laten weten vanmiddag een verklaring bij mijn bank te regelen (dit is al telefonisch toegezegd door mijn bank). Dit is het antwoord dat ik kreeg ;"Ik zie dat er telefonisch contact is geweest met je en dat je hebt aangegven dat je wacht op een antwoord van de klanten service. Als het contact niet goed loopt, schort dit de betaling niet op helaas, als lid ben je verantwoordelijk voor de betaling en dan kun je het openstaande bedrag zelf overmaken. Ik kan nog een melding bij de klantenservice maken maar dat is het enige wat ik kan doen.

Wat moet ik doen?

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.