BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Tix.nl levert mij het product niet zoals beloofd

Bijdrage door gebruiker
18-01-2011
5 reacties
Goeiedag,

Ik heb afgelopen zaterdag een vliegticket geboekt bij Tix.nl. Ik betaalde hen in totaal €95 (ik heb overigens grote vragen bij hun prijsopbouw, maar dat ter zijde) en ontving na aanschaf een reserveringsnummer. Ik ben direct naar de website van Virgin America (luchtvaartmaatschappij) gegaan waar ik inlogde en een stoel koos. Een dag later, op zondag, heb ik weer geprobeerd in te loggen maar het reserveringsnummer werd geweigerd.

Virginamerica.com adviseerde mij om hen telefonisch naar meer uitleg te vragen, wat ik heb gedaan (Tix.nl is op zondag niet geopend). Virgin America legde mij uit dat het ticket was geannuleerd omdat zij nooit het geld hadden ontvangen van Tix.nl. Ik ben direct gaan zoeken op de site van Tix.nl naar meer informatie waarna bleek dat zij na 48 uur een e-ticket leveren per e-mail.

Echter, 48 na mijn boeking (gisteren, maandag) was er nog geen e-ticket. Ik heb Tix.nl gebeld en de man aan de andere kant van de lijn vroeg om mijn telefoonnummer zodat hij ''straks even terug zou kunnen bellen''. Ik heb niets meer van hem vernomen en toen ik terug belde later op de avond hoorde ik het bandje dat ze waren gesloten.

Vannochtend heb ik weer gebeld met Tix.nl en gevraagd naar een uitleg. Dezelfde man nam op en vertelde mij dat mijn ticket op zijn lijstje stond om afgehandeld te worden. Dat was niet de afspraak, ik zou gisteren benaderd worden. Hij ontkende dit direct - een welles nietes kwestie. Ik heb duidelijk gemaakt hoe boos ik ben over de gang van zaken. De man vertelde mij ''dat ik niets wist over hoe het intern was bij Tix.nl''. Het maakt mij niets uit: ik betaal voor een ticket (en nog wel bij het dure Tix.nl zodat ik van de januariaanbieding kan profiteren) en dan wil ik ook het verwachte product geleverd krijgen. Ik heb uiteindelijk vanmiddag, veel te laat en met belachelijke service, mijn ticket ontvangen in mijn e-mailbox.

Ik zou graag van Tix.nl mijn €19 administratiekosten terug krijgen, daar waar zij mij niet de beloofde administratie hebben geleverd (levering was veel te laat, dubbel de tijd die zij beloven). Tevens zou ik graag de 5-10 euro terugkrijgen van mijn telefoongesprekken naar Tix.nl. De reactie van Tix.nl was dat ik er zelf voor heb gekozen om te bellen. Mijn product werd niet geleverd, ik heb tweemaal moeten bellen voordat ik een ticket heb ontvangen ik draai voor de kosten op. (ik heb ook gevraagd de kosten voor het gesprek naar Virgin America terug te krijgen maar ik begrijp nu dat ik dit zelf betaal daar waar ik met Tix.nl zaken doe)

Ik vind de service van Tix.nl verschrikkelijk slecht. Nu ik inlog kan ik mijn e-ticket niet eens op mijn loginpagina zien (wel per e-mail), weer een fout die ze maken.

Wat zijn mijn rechten? Heb ik recht op compensatie voor een product dat niet is geleverd zoals beloofd?

Ik ben absoluut niet te spreken over de service van Tix.nl en zou graag een deel van mijn geld terugkrijgen.

Groeten,

Derk de Geus
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.