BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Teruggave geboekte bagage ryanair

Bijdrage door gebruiker
04-06-2020
10 reacties
Ik heb via Vakantiediscounter een pakketreis geboekt voor 27 mei t/m 03 juni. De reis zou worden uitgevoerd door de Jong Intratours en Ryanair. Bij bevestiging van de reis werd aangegeven dat ik voor extra bagage deze rechtstreeks diende te boeken bij Ryanair.
Zoals bekend is deze reis door COVID-19 geannuleerd, ik heb 2 maanden later een voucher ontvangen voor de pakketreis, maar de bagage (en stoelreservering) van € 304,81 ben ik kwijt. Vakantiediscounter beroept zich op een verzoek, door mij te richten, aan Ryanair voor teruggave, maar Ryanair bericht mij dat zij op basis van bijzondere omstandigheden EU261/2004 geen restitutie geven.
Kan dit zomaar? Tenslotte heb niet ik, maar de reisorganisatie de reis geannuleerd en werd door deze zelfde reisorganisatie aangegeven dat ik zelf de vliegmaatschappij moest benaderen voor het bijboeken van bagage en stoelreservering.
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.