BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Extreme mist reisverzekering

Bijdrage door gebruiker
06-01-2017
7 reacties

Eind 2016 zaten ik, mijn vrouw en de kinderen in London waarna wij terug wilde vliegen naar Amsterdam. Van de KLM kregen wij bericht dat de vlucht is geannuleerd en dat wij verder ingelicht zouden worden. Kort samengevat, een overnachting in een hotel gehad en totaal 30 uur vertraging ten gevolge van dikke mist in London en Schiphol totaal zo'n 225 euro aan extra kosten.

Dat luchtvaartmaatschappijen hierbij niets uitkeren vanwege overmacht is mij bekend. Wij dachten alleen dat met een doorlopende reisverzekering van Interpolis in ieder geval de hotelkosten gedekt zouden zijn. Dit blijkt na een lang telefonisch gesprek niet zo te zijn omdat Interpolis mist niet als een extreme weersomstandigheid beschouwd. Hierover twijfelde ze wel meerdere keren aan de telefoon.

Alle nieuwswebsites spreken echter van extreem gevaarlijke dikke mist (waaronder de Schiphol en KLM website). Een code geel is geen gewone mist meer?

Heeft iemand ervaring hiermee? In de polisvoorwaarde staat het volgende:

f Kosten door oponthoud door natuurgeweld of staking
Onder natuurgeweld wordt verstaan lawines, bergstorting, aardbeving, overstroming, storm, orkaan of
abnormale sneeuwval. In geval van oponthoud op de terugreis van de reisbestemming dat ontstaan is door:
- natuurgeweld
- werkstaking
bij vervoersondernemingen waarvan de verzekerde tijdens de terugreis van de
reisbestemming gebruik zou maken,
zijn verzekerd de extra kosten van langer verblijf en de extra terugreiskosten naar het vaste woonadres in
Nederland, die het gevolg zijn van dit oponthoud.


Ik hoop dat iemand weet of ik in mijn recht sta.

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.