Wij hebben onlangs een boeking gemaakt met de Eurostar naar London in maart voor een reis in mei. Wij hebben een boeking gemaakt vanaf Amsterdam naar London. Lekker vroeg en ook nog het laagste tarief. Per april is e.e.a. veranderd en rijdt de trein rechtstreeks in ongeveer 2 uur. Super. Echter op de website staat opeens bij onze boeking.
De vertrek- en aankomsttijden hieronder zijn alleen voor het Eurostar-traject van Brussel naar (UK direct station). Het tarief is echter voor de volledige reis vanaf elk Elk Nederlands Station.
Als je een trein kiest, boek je de hele reis, vanaf Elk Nederlands Station tot (UK direct station). In het ticket zit de reis met een binnenlandse trein naar Brussel-Zuid inbegrepen
Wij denken, oke.. Echter we vragen ons dan af hoe werkt het dan vanuit elk station naar Brussel terwijl wij vanuit Amsterdam dachten te gaan reizen? We gaan dan op zoek naar treinen maar die zijn er om die tijd nog niet, ja wel de Thalys maar daar blijk je geen gebruik van te mogen maken. Dan maar bellen; echter dan krijg je te horen dat je maar moet overnachten in Brussel je kaartje is 24 uur geldig of omboeking tegen een toeslag van 60 euro. Dan gaan we Eurostar mailen half april. Krijgen we vandaag 30 april eindelijk antwoord dat we dan alleen maar kunnen omboeken. Wij gaan kijken en zien een toeslag van 80 euro per persoon! Dit lijkt wel op misleiding want nergens op de site staat dat je even goed moet kijken hoe je in Brussel komt en dat je geen gebruik kunt maken van bepaalde treinen! Zoek je dit niet uit, betekent dit een omboeking en heb je te maken met extra kosten.
Is dit normaal? Wie heeft hier nog meer ervaring mee?