BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Door te late opening inchecken ruimbagage was het onmogelijk om vlucht te halen

Bijdrage door gebruiker
26-04-2022
13 reacties
Ryanair heeft ons twee producten verkocht: ruimbagage en twee vliegtickets voor 25 april. Mijn ouders waren om 10:26 op schiphol (aantoonbaar met ov tickets), en het inchecken van ruimbagage begon pas om 11:50. Doordat ze niet direct hun ruimbagage in konden checken konden ze pas rond 11:55 in de rij gaan staan bij de douane/security. De gate sloot om 13:40. Door de drukte was het toen niet mogelijk om op tijd bij de gate te komen, en als ze geen ruimbagage hadden gehad, hadden ze het WEL kunnen halen. Ryan air heeft ons dus een product verkocht dat ervoor heeft gezord dat zij hun vlucht zouden missen. Dik extra laten betalen omvervolgens geen enkele dienst te leveren dus.

Ryanair heeft een dag van te voren een mail gestuurd om mensen te laten weten dat ze minstens twee uur van te voren op schiphol moesten zijn vanwege de drukte.Aangezien ze van te voren hadden gemaild over de drukte, is het aannemelijk dat ze wisten dat dit een probleem zou zijn.Het inchecken van ruimbagage was te laat begonnenom de vlucht te kunnen halen - en is ook niet vervroegd door Ryanair. Als de email die ze een dag van te voren had gezegd dat de extra ruimbagage ervoor zou zorgen dat ze de vlucht zouden missen, hadden ze alles opnieuw ingepakt en geen grote koffer meegenomen en hadden ze het anders op kunnen lossen. Er was geen service desk van ryanair waarmijn ouders terecht konden om te zeggen dat ze de vlucht zouden missen. Ze zijn nu nog steeds thuis in Nederland.

Hebben wij in dit geval recht op schadevergoeding? Als zij ons de extra koffer ruimbagage niet hadden verkocht of van te voren hadden gewaarschuwdover de gevolgen van het door hun verkochtte product (ruimbagage), hadden mijn ouders de vlucht makkelijk gehaald.
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.