BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Afwijzing claim bij vluchtvertraging

Bijdrage door gebruiker
11-06-2017
7 reacties
Wij vlogen met Tuifly van Ibiza naar Amsterdam. De vlucht had vertraging. Er was niet direct informatie over het hoe en waarom. Sporadisch werden er berichtjes verstuurd via sms. Hierin kwam telkens een andere vertrektijd te staan. Luchthaven was erg vies en toiletten waren afgesloten. Uiteindelijk vlogen we ruim 8 uur later naar Belgie Charleroi. Het personeel van Tui Belgie had geen informatie. Er stonden bussen klaar, die we later weer moesten verlaten. We moesten onze eigen bagage uit de bus halen omdat de chauffeurs boos waren. Er stonden verderop enkele bussen klaar die ons naar Schiphol brachten waar we om 00.30 uur aankwamen. Hier kwam een medewerkster van Tui ons wel thuis wensen. Hoe? Geen openbaar vervoer meer mogelijk.
Tui wijst onze claim af omdat de oorzaak blikseminslag zou zijn. Dit zou gebeurd zijn op een vlucht die een andere dag had plaatsgevonden naar een andere bestemming. Ook hadden wij deze vlucht moeten afwijzen om voor vergoeding in aanmerking te komen. Is deze afwijzing terecht?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.