
Wij hebben een Eetkamertafel bij opbod gekocht bij BVA Auctions. De eetkamertafel komt bij Jesse van de Sande Interieurs vandaan. Aan de hand van de foto's dachten wij dat we een tafel hadden gekocht die een massief vurenhouten tafelblad had met stalenpoten. Voordat de tafel werd geleverd belde JvdS ons op of het blad wilde laten behandelen i.v.m. het kromtrekken en opengaan van de naden. Wij hebben daar toestemming voor gegeven en dat kosten ons extra €. 90,95. Tevens vertelde JvdS ons dat er extra mensen in huis moesten zijn, om de chauffeur te helpen omdat de tafelerg zwaar is. Eenmaal afgeleverd, moest de chauffeur plotseling heel snel weg want hij had nog een aantal bestellingen te doen onze zoon vertelde de vrachtwagen was helemaal leeg. We pakte de tafel uit en wat bleek het tafelblad bleek een samengesteld blad van 2,6cm verdikt met latten van 5cm breed en 2,5cm dik rondom het tafelblad, terwijl in de beschrijving was geschreven ”optisch 6cm”. Dit was ookniet omschreven dat het een samengesteld blad is. planken en latten 5cm breed 2,5cm dik?
De tafelpoten waren ook samengesteld van vurenhout en heel slecht zwartgeschilder. In een later gesprek met BVA vertelde BVA zelf dat de foto's waren gefotoshopt door JvdS om de eetkamertafel mooier en beter uit te laten komen dan dat het in de werkelijk is. Wij vinden dat we bedrogen zijn met door JvdS in samenwerking met BVA. Ze gegeven dat soort bedrijven een platform om de consument te bedriegen.
JvdS geraadpleegd en die zegt de omschrijving is gewoon compleet en daar mankeert niets aan. In de omschrijving staat ”materiaal: vurenhout poten: ja” en eigenlijk niets meer wat van belang is, wij vinden het heel summier. Terwijl ACM zegt de koper dient goed voorgelicht te zijn qua product en dient de omschrijving volledig te zijn. Hoe de samenstelling is, de dikte kan niet alleen beschreven worden met optisch 6cm, dat de poten ook zijn samengesteld van hout en zwart zijn geschilderd had ook vermeld moeten worden. We hebben foto’s van wat er bij BVA op de website was geprojecteerd, daar zie je gewoon dat het blad massief is, we hebben daar een kopieën van en ook van de omschrijving die heel summier is. Het hele verhaal hebben we uitgebreid in een document beschreven met alle tegen berichten van beide firma. BVA en Jesse van de Sande
De klacht in 1 zin:
We zijn bedrogen door BVA Auctions die in samenwerking met Jesse van de Sande (valse voorlichting).
Hoe wil je geholpen worden:
Er is afgesproken met BVA wat betreft een herroepingsrecht, maar wij moeten zelf de eetkamertafel terugbrengen of BVA schakelt een transportbedrijf in LEKO uit Alkmaar die ons retour kosten berekend €.108,95. Overigens is LEKO verweven met BVA. V
Volgens BVA is het ons verteld dat de retour kosten voor onze rekening zou zijn wij weten van niets.
Wij spraken af dat wij de tafel toch zouden terugbrengen naar Amersfoort maar diezelfde ochtend deelde JvdS dat wij de tafel konden terugbrengen maar dat we geen geld terug kregen omdat eerst de rekening van de behandeling betaald moest worden van €. 90,95.
De tafel kosten €. 355,35 wij moesten de retour kosten + de behandeling betalen en dat allemaal van de €. 355,35 we zouden dan €.155,45 terugkrijgen van de €. 355,35.
Wat kunnen wij als consument hieraan doen, is er geen instantie die deze bedrijven eens aanpakt voor hun laakbare handelingen ACM zegt we gaan een onderzoek plegen, maar doen voor de rest niets.
Dit soort bedrijven kunnen gewoon doorgaan met hun praktijken terwijl we in NL zo gezegend met zoveel instituten en onderzoeksbureaus, maar voor de consument is het zinloos.