Wij zijn al ruim 3 weken bezig om energie te krijgen vanuit Eneco en Stedin.
Bij aanmelden netjes een contract afgesloten, zou binnen 2 dagen geregeld zijn. Inmiddels zijn wij 3 weken verder en nog steeds geen stroom.
Na de eerste paar dagen Eneco gebeld en die vertelde ons Stedin te moeten bellen omdat zij moeten zorg dragen dat wij worden aangesloten.
Maar Stedin zegt, nee mevrouw u moet Eneco bellen want u heeft een slimme meter en zij moeten er weer tegoed opzetten.
Waarop Eneco zegt, nee het apparatuur is voor verantwoording van Stedin en u moet nog 400 euro betalen ivm openstaande rekeningen van de vorige eigenaar. Natuurlijk direct hen voor gek verklaard. Zo zijn wij al geruime tijd bezig en worden van het kastje naar de muur gestuurd. Vandaag OPNIEUW 20min aan de telefoon gezeten en eindelijk iet wat duidelijk gekregen vanuit Eneco, dat wij Meneer Verm... bij Stedin moesten bellen en hij zou onze redder in nood zijn. Inmiddels Dhr Verm... gesproken en verteld hij ons dood leuk 125 euro te moeten betalen om ons weer aan te sluiten?
Sorry? Waarom moeten wij aansluitkosten betalen omdat de vorige bewoner zo stom is geweest om zich te laten afsluiten?
Daarbij zijn wij al zoveel geld kwijt aan telefoonkosten omdat wij nooit een duidelijk antwoord hebben gekregen, maar dit dan ons probleem?
Een monteur moet langskomen om ons aan te sluiten en dit dient direct te worden voldaan. Hoe kunnen wij dit het beste oplossen zonder kosten te maken en eventueel de onnodig gemaakte telefoonkosten te vergoeden?
Met vriendelijke groet.
Danielle Mulder