Sinds 2005 zijn wij in het bezit van een Miele wasmachine W 2521.
Vanaf het begin ontdekten wij hele kleine gaatjes in onze kleding, aangezien wij twee katten hebben dachten wij dat het dus aan de katten lag en hier verder nooit geen aandacht meer aan geschonken.
Maar d.d.12-02-2014 krijgen wij een bericht van goede vrienden, dat wij eens moesten gaan kijken op het internet met deze klachten.
Tot onze verbazing kwamen wij de een na de andere klachten tegen over de Miele wasmachine.
De tip was met een pantykous door de trommel te gaan en dan controleren of de panty niet blijft haken.
Vervolgens bleek de panty te haken in de trommel, wij hebben gelijk contact gezocht met Miele en de beste mevrouw vertelde dat wij het nog eens moesten proberen met een panty en dan weer contact opnemen met Miele.
Zo gezegd zo gedaan wij weer contact opgenomen met Miele en Miele kwam gelijk met een antwoord van dan komt er een monteur langs en wij zouden een bericht krijgen via de mail of sms.
17-02-2014 staat er een monteur van Miele voor onze deur, de monteur vraagt hebben jullie ook een pantykous en hij checkt wat en inderdaad de panty blijft haken. De monteur pakt een stukje schuurpapier en begint te schuren, klaar.
Dat was nog geen 5 min werk, ik gaf hier nog een reactie op van dat had ik zelf ook wel gekund maar ik dacht dat je niet met schuurpapier in de trommel mag schuren?. Vervolgens pakt hij een laptop met een soort printer erbij en gaat wat aan de slag deze administratie heeft zeker wel 30 min geduurd.
Vervolgens krijg ik een factuur van een dik uur met voorrijkosten van bijna 100 euro? Ik heb gelijk tegen de monteur gezegd van hier ga ik niet mee akkoord. Als eerste wisten wij niet dat hier kosten aan vast zitten en dat is ons vooraf niet gemeld.
Tot slot meldt Miele ons dat wij dat zelf hadden moeten vragen dus mensen wees op uw hoede, en vraag eerst of hier kosten aan vast zitten. Dus trap er niet gelijk in dat ze gelijk roepen van we sturen u een monteur langs.
Tevens is de klantvriendelijkheid ver te zoeken bij Miele support. Wij zullen nu na deze ervaring met Miele geen Miele producten meer aanschaffen.