BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Mag een bedrijf een meerprijs rekenen zonder overleg?

Bijdrage door gebruiker
05-11-2021
6 reacties

Wij hebben vorige week akkoord gegeven op een houtkachel incl installatie.
In de mail van de factuur stond dat wij het risico dragen op de eventuele schade/ lekkage die kunnen ontstaan, wat ons logisch leek.

De kachel kosten €2800, deze hebben we per direct moeten betalen.

De instalatiekosten zouden €2000 incl btw zijn en hoefde wij pas te betalen, als alles geinstalleerd was.
Een dag nadat de kachel was bezorgd, zou het bedrijf langskomen om hem aan te sluiten.

Toen zij binnen kwamen vertelde ze ons dat ze maximaal 3 uur nodig hadden, met 2 werkmannen.

De werkman maakte een gat in het plafond, maar stuiten op een leiding van een kachel.

Ze konden niet verder, gezien er eerst een loodgieter moest langskomen. Ik belde onze loodgieter, en die was gelijk onderweg.

De werkmannen, waren nu maximaal 30 minuten binnen.
De werkmannen wilde niet wachten, en pakte hun spullen. We zouden een nieuwe afspraak moeten maken.
Echter belde net de eigenaar, voor de nieuwe afspraak en tevens met de vermelding dat door het voorval, wij een bedrag van €600 extra moeten betalen, gezien de werkmannen hun werk niet konden afmaken. Hij vertelde dat hij 2 zzpers heeft moeten inhuren, en hij de kosten van hen moet door berekenen.

Gezien wij nooit eerder geïnformeerd zijn dat dit kon gebeuren, vraag ik me af, zijn wij verplicht om die €600 te betalen?

Ik ben zeker bereid om een meerprijs te betalen, maar €600 vind ik erg veel.

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.